مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد از سرمایه گذاری بیش از 13 هزار میلیاردی بخش خصوصی در بندر امیرآباد خبر داد.

به گزارش ایلنا، سیاوش رضوانی، شنبه در جلسه شورای اداری که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان گلوگاه برگزار شد، گفت: بندرامیراباد از سال 80 با یک اسکله شروع به فعالیت کرد و اکنون با 15 پست اسکاله 7.5 تن ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر است.

وی بیان داشت: با تلاش های انجام شده تاکنون بیش از 6 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری به بهره برداری رسیده در بندر امیرآباد انجام شد و بیش از 7 هزار میلیارد ریال  سرمایه گذری در حال ساخت است.

مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اعلام اینکه در دی ماه امسال برای اولین بار 100 فروند کشتی وارد بندر امیرآباد شد؛ تصریح کرد: در این مدت 350 هزار تن کلا تخلیه شد و مدیریت مناسب و بدون چالشی انجام شد.

رضوانی گفت: بندرامیرآبادر تبه نخست در تخلیه و بارگیری بنادر شمال کشور با 64 درصد تخلیه و بارگیری را از آن خود کرده است و تلاش داریم تا این آمار را افزایش دهیم.

وی همچنین از دارا بودن رتبه نخست بندر امیرآباد در تخلیه غلات با 73 درصد در بنادر شمالی و رتبه نخست صادرات خبر داد و یادآور شد: در 10 ماه امسال با تلاش تولید کنندگان 350 هزارتن صادرات از این بندر انجام شد.

مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اشاره به کارهای در دست انجام گفت: تعمیرات اسکاله، محوطه سازی، اسکله رو رو ریلی، باشگاه ملوانان از جمله برنامه های در دست انجام است.

رضوانی تصریح کرد: با توجه به توان بالای تخلیه و بارگیری بندر امیرآباد و 7.5 تن ظرفیت فعلی در تخلیه و بارگیریو وجود ۱۵ پست اسکله در این بندر، افزایش فضای نگهداری کالاها به بالا بردن توان منطقه برای حضور و فعالیت صنایع تبدیلی کمک می‌کند که انبارهای متعدد و سورتینگ ها در حال فعالیت است و امیدواریم سرمایه گذاران از این فضاها استفاده کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.