معاون فرماندار نکا گفت: از همان ابتدای بارش برف در مناطق کوهستانی نکا، مدیریت بحران شهرستان و منطقه وارد عمل شد و تلاش برای بازگشایی جاده ها در دستور کار قرار گرفت.
محمد محمدیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برق حدود 80 روستای بخش کوهستانی نکا که روز پنجشنبه در پی بارش شدید برف قطع شده بود، تا صبح شنبه وصل شده است.
وی گفت: بارش شدید برف از پنج شنبه( 27 دی ماه) در ارتفاعات هزارجریب و مناطق کوهستانی نکا آغاز و تا جمعه شب با شدت ادامه داشت و بیشتر روستاهای کوهستانی نکا را سفیدپوش و ارتفاع برف به 30تا 50 سانتی متر در برخی روستاها رسید.
وی در مورد علت عدم بازگشایی راه روستای ' لترگاز علیا' گفت: این روستا به دلیل عدم دسترسی مناسب جاده و تنها 3 کیلومتر از 6کیلومتر این جاده شن ریزی شده از جاده نامناسبی برخوردار است و حضور ماشین آلات راهداری در روزهای اخیر امکان نداشته است.
محمدیان گفت: تلاش فراوانی در این راستا انجام شد و مقرر شد فردا سه شنبه، امکانات، تجهیزات و خودرو برای بازگشایی مسیر این روستا اعزام و این مشکل برطرف شود.
عبدالحسین حسین زاده نماینده شورای لترگاز علیا هم با اشاره به محاصره شدن روستاییان این روستا در برف اظهار کرد: متاسفانه هیچ راه دسترسی به روستا نداریم و از راهداری و حمل و نقل جاده ای خواهشمندیم برای رهایی مردم از محاصره برف کار اساسی انجام دهند.
وی گفت: بعد از 4 روز از بارش برف سنگین در روستای لترگاز نکا 10 خانوار و تعداد زیادی از دام سبک و سنگین روستا در محاصره برف هستند و هیچ راه دسترسی برای تردد و تامین علوفه دام وجود ندارد و احتمال تلف شدن دام ها وجود دارد.
وی با اعلام اینکه 7 کیلومتر از جاده این روستا نیازمند مرمت، بهسازی و آسفالت است به خبرنگار ایرنا گفت: برای این مهم با تلاش های انجام شده بخشداری هزارجریب و بسیج سازندگی، بخشی از کار در دست انجام است اما این جاده با توجه به مشکلات عدیده ای که در فصل سرما با آن روبرو هستیم نیازمند آسفالت است.
حسین زاده افزود: روستای لترگاز علیا 80 کیلومتر از شهر فاصله دارد، شغل اغلب ما دامداری و زنبورداری است و عملا' زمستان در روستا ماندگاریم و به دلیل نبود راه مناسب حتی ترددی در روستا انجام نمی شود و شاید ماهها در فصل سرد فردی به روستا نیاید و ما هم به جایی نرویم.
شهرستان بیش از 120 هزار نفری نکا در شرق مازندران واقع شده است که دارای 2 بخش هزارجریب و مرکزی با بیش از 120 روستا است.
/1899/ 7332
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.