به گزارش خبرنگار ایرنا، موفقیت طی شده در گام های اولیه برداشته شده تا آنجا بوده که دبیر جشنواره از اعلام آمادگی بیش از 60 همیار داوطلب برای همکاری با ستاد برگزاری در امور اجرایی آن خبر داد.
شورای سیاستگذاری نهمین جشنواره برای برگزاری این دوره به منظور افزایش مشارکت فعالان حوزه های مختلف فرهنگ و هنر و توانمندسازی استعدادها برای برپایی رویدادهای فرهنگی و هنری، همان ابتدای فعالیتش با انتشار فراخوان اقدام به جذب علاقه مندان به همکاری کرد، فراخوانی که در مدت کوتاهی با اعلام آمادگی تعداد قابل توجهی از چهره های علاقه مند پاسخ دریافت کرده است.
مهدی قربان پور که دبیری جشنواره را بر عهده دارد با بیان این که استفاده مدیریت شده از ظرفیت های اجتماعی در برگزاری جشنواره ها بر کیفیت این رویدادها می افزاید، گفت: در عمده جشنواره های مهم فرهنگی دنیا، اقشار مختلف جامعه به نوعی با جریان رویداد همراه می شوند و در اجرای آن نقش ایفا می کنند. این نقش معمولا با حضور افرادی که توانایی هایی در عرصه اجرایی یا مسائل مرتبط با اهداف آن جشنواره دارد، بیشتر و بهتر ایفا می شود.
وی افزود: برای نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم وارش با همین رویکرد فراخوانی به منظور جذب استعدادهای جوان استان که علاقه به تجربه کار اجرایی جشنواره در حوزه های مختلف دارند منتشر شد که نتیجه خوبی داشت.
مستندساز مازندرانی گفت: دهها جوان علاقه مند به فعالیت های اجرایی جشنواره ای برای همکاری با ستاد برگزاری جشنواره در حوزه های مختلف اعم از اجرایی، رسانه ای، مترجمی، عکاسی، اداری و فرهنگی و هنری اعلام آمادگی کردند و از توان این استعدادها در برگزاری جشنواره وارش بهره گرفته می شود.
دبیر نهمین جشنواره فیلم وارش افزد: برای ساماندهی درخواست های داوطلبان و شناسایی بیشتر و بهتر استعدادهای این افراد به منظور بهره گیری مناسب از توانشان در برگزاری جشنواره، بخشی به نام داوطلبان در ستاد برگزاری جشنواره تشکیل شده که از اوایل آذر ماه مدیریت آن به میکاییل حقانی ، یکی از فعالان فرهنگی جوان مازندران واگذار شد.
** کمیته داوطلبان
به گفته عوامل برگزاری جشنواره وارش، داوطلبان فعالیت در امور اجرایی این رویداد، با حضور در ستاد برگزاری، علاقه مندی ها و نقاط قوت خود را در بخش های مختلف تشریح کردند که تعدادی از آن ها نیز با نظر بخش داوطلبان، اکنون در حال کمک به مقدمات برگزاری این جشنواره هستند.
مدیر بخش داوطلبان و همیاران جشنواره وارش در این باره به ایرنا گفت: بخش داوطلبان جشنواره به منظور جوان گرایی و بهرمندی از نیروهای بومی منطقه و استان و کشف استعدادهای جدید، به پیشنهاد دبیر جشنواره تشکیل شد که خروجی مناسبی نیز داشت.
میکاییل حقانی افزود: برای بهره مندی مناسب از استعدادهای جوان منطقه، فراخوانی را با 20 عنوان فعالیت منتشر کردیم که با استقبال خوب علاقه مندان مواجه شدیم. پس از انتشار فراخوان، حدود 70 فعال فرهنگی و جوان در بخش های مختلف برای همکاری با وارش اعلام آمادگی کردند.
وی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، رده سنی اعلام شده در فراخوان از ٢٢ تا ٣٠ سال بود، اما متقاضیان همکاری با وارش از ١٧ سال تا ٤٥ سال بودند. نکته قابل توجه و خوشحال کننده در این زمینه هم پراکندگی جغرافیایی افراد بود. اعلام آمادگی افراد علاقه مند از تمام شهرهای استان مازندران برای همکاری با این جشنواره امیدوار کننده است.
مدیر بخش داوطلبان و همیاران جشنواره وارش گفت: تا کنون ٥٠ فرم بانک اطلاعاتی کاربران و داوطلبان جمع آوری شد که با این تعداد به صورت انفرادی مصاحبه حضوری داشتیم. در حال حاضر نیز ٣٠ داوطلب در بخش های دبیرخانه، راوبط عمومی، رسانه تصویری، مالی، بین الملل و پژوهش در کنار مدیران بخش ها مشغول به فعالیت هستند. از سایر داوطلبان نیز بسته به نوع فعالیتشان به مرور تا زمان برگزاری جشنواره کمک گرفته می شود.
حقانی افزود: طبق چشم انداز برنامه ریزی شده، در پایان بهمن ماه مرحله دوم فراخوان به صورت اینترنتی و در پورتال جشنواره منتشر و اطلاعات فردی، شغلی و مهارتی افراد ثبت خواهد شد. مرحله بعد فراخوان ویژه بخش های جا مانده و تخصصی جشنواره خواهد بود. در پایان مرحله دوم فراخوان هم از بخش حامیان جشنواره رونمایی خواهد شد.
**استقبال و تقدیر مسئولان
پرورش نیروهای کارآمد در برگزاری رویدادهای اینچنینی می تواند با توجه به افزایش جشنواره های اجتماعی، فرهنگی و هنری در مازندران، نوعی سرمایه سازی برای آینده این قبیل برنامه ها در استان باشد. این اقدام مسئولان و برگزارکنندگان نهمین جشنواره فیلم وارش مورد توجه مسئولان نیز قرار گرفته است.
فرماندار بابل نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش را فرصتی برای ظهور و بروز استعدادهای فرهنگی و هنری و همچنین پرورش نیروی انسانی در زمینه اجرای رویدادهای فرهنگی هنری دانست.
قربانعلی ولی‌ زاده بورا با بیان این که جشنواره بین ‌المللی وارش، جزء سرمایه‌ های فرهنگی مازندران است، افزود: جشنواره ها عمدتا محل کشف استعدادها هستند که این موضوع در نهمین جشنواره فیلم وارش علاوه بر بخش جشنواره ای و هنری، در حوزه پرورش نیروی انسانی هم مورد توجه قرار گرفته است.
او ادامه داد: نگاهی که این دوره جشنواره به همکاری داوطلبان برای برگزاری آن دارد تحسین برانگیز است. امسال 50 چهره جوان در جشنواره به عنوان استعدادهای نوظهور اجرایی و فرهنگی به عنوان همیار در کنار جشنواره و مخاطبان وارش خواهند بود.
نماینده عالی دولت در بابل به نقش اثرگذار اجرای مشارکتی رویدادهای فرهنگی و هنری اشاره کرد و با بیان این که نیاز است تا فعالان بخش خصوصی، اقتصادی و اصناف در کنار جشنواره باشند، گفت: جشنواره های فرهنگی که معمولا از مطالبات فرهنگی مردم نیز محسوب می شوند، در همه جای دنیا با همراهی شهروندان برگزار می شوند. مردم بابل نیز قطعا میزبان خوبی برای این جشنواره خواهند بود و حضور چهره های جوان در کنار عوامل اجرایی باسابقه و شورای سیاستگذاری تیم برگزار کننده می تواند به بهتر برگزار شدن نهمین جشنواره فیلم وارش کمک کند.
وی افزود: حضور هنرمندان و چهره های هنری شهرستان بابل در جشنواره ها و مجامع جهانی نشان می دهد که این شهرستان در حوزه فرهنگی و سینما در سینمای ملی ایران پیشگام است و ظرفیت بالایی در پرورش استعدادهای هنری و حتی اجرایی دارد.
ولی زاده ضمن قدردانی از حمایت استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از این رویداد هنری بین المللی یادآور شد: برگزاری جشنواره ها در خارج از پایتخت باعث رونق اقتصادی و توانمندسازی ظرفیت های هنری و اجرایی موجود منطقه می شود و اشتغال پایدار را در توسعه فضاهای شهری به دنبال خواهد داشت.
محمود شالویی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز اقدام برگزارکنندگان جشنواره فیلم وارش را مفید و آینده نگرانه عنوان کرد و گفت که چهره های جوان در کنار این مجموعه می توانند با کسب تجربه از برگزاری جشنواره وارش، به سرمایه مهم انسانی برای بابل و مازندران و دوره های بعدی این جشنواره تبدیل شوند.
جشنواره بین المللی فیلم وارش هر دو سال یک بار در بابل برگزار می شود، اما نهمین دوره آن پس از 4 سال وقفه قرار است اردیبهشت 1398 برگزار شود.
توجه به گردشگری هنری و آداب و سنن بومی اقوام مختلف محور اصلی نهمین جشنواره فیلم وارش است. در بخش ویژه جشنواره نیز در دوره پیش رو، مرور فیلم های مردم شناسی و مردم نگاری استان گیلان مورد توجه قرار دارد.
9927/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.