به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد حسین زادگان روز شنبه در نشستی با مدیران کل دستگاههای اجرایی مازندران افزود: باید به گونه ای رفتار کنیم که نگذاریم اختلاف سلایق سیاسی و نگاههای منطقه ای توسعه استان را به مخاطره بیاندازد.
وی بخشی از عقب ماندگی مازندران را ناشی از بروز برخی اختلاف سلایق سیاسی و نگاههای منطقه ای حاکم در مجموعه مدیران اعم از استانی و ملی دانست و تاکید کرد: اگر ما به دنبال توسعه استان مازندران هستیم باید نگاههای خود را نسبت به مسایل توسعه ای استانی نزدیک کنیم و با احترام به اختلاف سیاسی و نگاههای منطقه ای بر تصمیم درست توسعه ای پا فشاری داشته باشیم.
حسین زادگان گفت: متاسفانه ما برای به کرسی نشاندن نظرات و دیدگاه های خود از لفظ مردم استفاده می کنیم و این در حالیست که در نگاه مردمی مهم ترین مساله، توسعه مازندران است.
وی اضافه کرد: ما برای توسعه استان مازندران و رفع عقب ماندگی ها به خصوص در حوزه پسماند، منطقه آزاد اقتصادی و سایر مسایل بزرگ توسعه ای نیازمند همگرایی و انسجام مدیران دستگاههای اجرایی با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مردم داریم.
نماینده عالی دولت در مازندران اظهار داشت: اگر این همگرایی و انسجام را نتوانیم در استان مازندران ایجاد کنیم، فرصت ها از دست می رود و هر مدیری که بر مسند مدیریت ارشد استانی و یا ادارات کل استانی قرار بگیرد نخواهد توانست عقب ماندگی را جبران کند.
رئیس شورای توسعه و برنامه ریزی مازندران یادآور شد: در شرایط فعلی همه ما به برخی عقب ماندگی های توسعه ای در مازندران اعتقاد داریم و برای برون رفت آن نیز چندین برنامه کوتاه و بلند مدت ارایه می دهیم، ولی نبود اتحاد انسجام و همفکری و همراهی تاکنون نتوانستیم راهکارهای پیشرو را برای رفع عقب ماندگی ها استفاده کنیم.
حسین زادگان اظهار داشت: ما نباید انتظار داشته باشیم که گره ای که بر تارک مازندران وجود دارد از طریق نیروهای بیرون استانی رفع شود. بلکه باید به فکر همگرایی بیشتر در داخل باشیم و با نزدیک کردن نگاهها و سلایق به یکدیگر مسایل پیشرو را حل کنیم.
وی مصوب نشدن منطقه آزاد، رفع نشدن مشکل پسماند و برخی دیگر از طرح های توسعه محور استانی را ناشی نبود انسجام و وحدت رویه در استان دانست.
** گفت و شنود با مردم
استاندار مازندران مردم محوری را رویکرد اصلی دولت تدبیر و امید دانست و گفت: مدیران دستگاههای اجرایی باید تمام برنامه های خود را بر محور مردم قرار دهند و از مشورت مردمی برای رفع بخشی از مشکلات جامعه استفاده کنند.
حسین زادگان افزود: مدیران ما باید خود را به مردم نزدیک کنند و حرف های آنها را بشنوند و مشکلات جامعه را نیز برای آنها تشریح کنند و این گفت و شنود می تواند بخشی از مشکلات جامعه را کاهش دهد و مردم را با سیاست های کشور و دولت همراه کند.
استاندار مازندران همچنین با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی به عنوان مهمترین رویداد در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یاد کرد.
حسین زادگان محور برگزاری این رویداد مهم ورزشی، فرهنگی و علمی را مردم معرفی کرد و هدف از برگزاری این رویداد را مشارکت بیشتر مردم و اطلاع رسانی دستاوردهای انقلاب و دمیدن روحیه نشاط و امید اجتماعی در جامعه برشمرد.
وی خواهان همکاری مدیران دستگاههای اجرایی مازندران با دبیرخانه این المپیاد به عنوان یکی از برنامه های محوری دهه فجر انقلاب اسلامی در این استان شد.
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.