به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمود مشایخ در خطبه‌های نماز جمعه نوشهر افزود: این خانم که آمریکایی و مسلمان است، علاوه بر زندانی شدن، مورد توهین و کشف حجاب اجباری هم قرار گرفته است.
وی ادامه داد: آمریکائیان که پیوسته دم از حقوق بشر می‌زنند، برای مسلمانان و امثال مردم ایران و فلسطین حقی قائل نیستند.
امام‌جمعه نوشهر با طرح این پرسش که زندانی کردن کسی که برای دیدن خانواده‌اش به آمریکا رفته است و اهانت به عقاید و شخصیت او چه معنایی دارد؟، گفت: بی‌ احترامی و بی‌ اعتنایی غربیان را به حقوق بشر، در موضوع تحریم نیز می‌بینیم به‌ نحوی‌ که عزیزان ما در ارتش برای کاهش آثار تحریم، به یاری اقتصاد کشور آمده‌اند و در حادثهٔ اخیر که برای بوئینگ 707 ارتش پیش آمد، تعدادی از آنان شهید شدند.
وی افزود: دشمنان دلشان می‌خواهد با تحریم ها کشور متلاشی و مردم ناامید شوند ولی نیروهای مسلح در نقطهٔ مقابل به مردم کمک می‌کنند تا خسارات اقتصادی کمتر شود.
او ادامه داد: در زمان جنگ تحمیلی هم نیروی هوایی، کشتی‌های حامل آذوقه را مراقبت و همپایی می‌کرد تا غذای مردم تأمین شود و در واقع نیروهای مسلح ما جدا از وظیفهٔ نظامی خود، برای خدمت به مردم و ارکان نظام که اقتصاد یکی از آن ارکان است کار می‌کنند.
مشایخ گفت: کسی که در چنین مسیری گام برمی‌دارد اگر جانش را از دست بدهد شهید است، همچنان‌که اگر کسی در زمان جنگ و در راه خدمت، براثر تصادف می‌مرد شهید محسوب می‌شد.
7517/ 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.