به گزارش خبرنگار ایرنا، آموزش و پرورش مازندران عصر امروز حمعه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که تمامی مدارس در مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم مناطق کجور نوشهر و بلده شهرستان نور در غرب، دودانگه و چهاردانگه در مرکز و بخش 'یانه سر' بهشهر و هزارجریب شهرستان گلوگاه برای روز شنبه در هر 2 نوبت صبح و عصر تعطیل است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: احتمال تعطیلی مدارس بخش های دیگر مناطق کوهستانی بسیار کم است و مدارس این مناطق هم به علت بارش سنگین برف و برودت دما تعطیل اعلام شده است.
عسگری نیکزاد افزود: در عین حال در صورت نیاز با اعلام آموزش و پرورش و هماهنگی با فرمانداری ها ممکن است مدارس برخی مناطق دیگر استان هم با تاخیر در نوبت صبح آغاز به کار کنند.
وی گفت: تا زمانی که از طریق آموزش و پرورش وضعیت جدیدی برای مدارس مناطق مختلف اعلام نشود، فعالیت آنها از صبح شنبه طبق روال عادی آغاز می شود و دانش آموزان نباید غیبت غیر موجه داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تاکید کرد: هر گونه اعلام تعطیلی و اخبار مربوط به مدارس باید از طریق خبرگزاری های رسمی و سایت آموزش و پرورش پیگیری شود و دیگر منابع قابل استناد نیستند.
نیکزاد گفت: هیچ مدرسه ای بدون اجازه ادارات آموزش و پرورش حق تعطیلی ندارد و در صورت مشاهده با مدیر مدرسه یا مسئول مربوطه برخورد می شود.
وی افزود: تعطیلی مدارس در مناطق کوهستانی تنها برای جلوگیری از آسیب به دانس آموزان است، در غیر این صورت مدارس هیچگونه کمبود و مشکلی برای فعال بودن در روز شنبه ندارند.
استان مازندران در سال تحصیلی جاری بیش از 538 هزار دانش آموز دارد که در حدود چهار هزار و 800 مدرسه در سراسر استان در حال تحصیل هستند.
بارش باران و برف به همراه کاهش دمای هوا از عصر روز پنجشنبه مازندران را فراگرفت و در برخی مناطق هم شهروندان شاهد وزش شدید باد بود که تا حدود 80 کیلومتر در ساعت سرعت داشت.
همچنین بارش برف در برخی مناطق استان به بیش از 70 سانتی متر رسید.
هواشناسی مازندران پیش بینی کرده است که سامانه بارشی که اکنون در استان وجود دارد تا اواخر امشب به حضورش در استان ادامه می دهد و در این مدت دمای هوا در اکثر مناطق استان بشدت کاهش می یابد و ساکنان مناطق کوهستانی سرمای زیر صفر درجه را تجربه خواهند کرد.
همچنین بر اساس اعلام هواشناسی ، از فردا با خروج سامانه بارشی از استان، مردم مازندران شاهد افزایش نسبی دما خواهند بود.
در حال حاضر بلده نور با دمای 5 درجه زیر صفر سرد ترین ایستگاه هواشناسی و گلوگاه با 8 درجه سانتیگراد گرم ترین منطقه استان است.
9919/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.