هواشناسی مازندران اعلام کرد: با نفوذ سامانه بارشی به مازندران از اواسط امروز پنج‏شنبه تا عصر جمعه شاهد بارش شدید باران در ارتفاعات بارش برف، وزش باد گاهی شدید ، کاهش دما ، رعدو و برق و احتمال بارش تگرگ خواهیم بود .

احمد اسدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا ،گفت: با نفوذ سامانه بارشی به استان مازندران از اواسط روز پنج‌شنبه تا عصر جمعه شاهد بارش شدید باران در ارتفاعات بارش برف، وزش باد گاهی شدید ، کاهش دما ، رعد وبرق و احتمال تگرگ در استان خواهیم بود .

وی افزود: گذر پنجشنبه شب به روز جمعه با توجه به کاهش محسوس دما بارش برف علاوه بر ارتفاعات به مناطق با ارتفاع کمتر به سمت کوهپایه ها و دامنه ها نیز گسترش پیدا میکند وطی این مدت دریا هم مواج و طوفانی خواهد بود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران گفت: در چنین شرایطی  آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق ساحلی و جلگه ای ،کولاک برف ، لغزندگی ،کاهش دید ،اختلال در تردد و حتی مسدود شدن محورهای کوهستانی دور از انتظار نیست.

وی همچنین افزود:️ بارندگی و وزش باد شدید در غربی ترین شهر استان رامسر شروع شده است.

اسدی توصیه کرد: در روزهای یاد شده از تردد در جاده‌ها و محورهای کوهستانی در حد امکان خودداری و در صورت لزوم بهمراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی الزامی است.

وی همچنین توصیه کرد تا بخش‌های مختلف کشاورزی دامی،زراعی و باغی تمهیدات لازم را در این زمینه بعمل آورند.

اسدی تصریح کرد: آسمان استان برای روز شنبه 29 دی در مناطق غربی و مرکزی صاف تا نیمه ابری و مناطق شرقی نیمه ابری تا ابری بتدریج با کاهش ابر همراه خواهد بود.

وی افزود: آسمان استان برای روز یکشنبه 30 دی ماه ، صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما پیش بینی می شود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران گفت: در صورت تغییرنقشه ها  ، تغییرات پیش بینی نیز در روزهای آینده اطلاع رسانی می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.