به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن خیریانپور روز پنجشنبه در نخستین همایش ملی همیاران مشاور که به میزبانی مازندران برگزار شد، افزود: مطمئنا در کارگروها و کارگاه های آموزشی این همایش مطالب علمی و نکات تربیتی مناسبی مطرح شده است که نه تنها باید در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها اثر بخش باشد بلکه باید هرچه زودتر عملیاتی شود.
وی با اشاره به اینکه روند تحولات در حوزه فرهنگی و اجتماعی بسیار پیچیده و سریع است، اظهار کرد: نمی توان برای لحظه مناسب و مکان مناسب منتظر ماند زیرا آسیب های اجتماعی هر لحظه در حال تزریق به جامعه هستند.
معاون استاندار مازندران با بیان اینکه مطمئنا نباید در حوزه دانش اموزان شتاب زده و بدون خرد عمل کرد، گفت: اما تعلل در زمینه آسیب های اجتماعی و روانی برای فرزندان که سرمایه های کشور هستند جایز نخواهد بود.
به گفته خیریان پور دو آفت نادانی و فاصله گرفتن از معنویات همواره کودکان و فرزندان را تهدید می کند و وظیفه آموزش و پرورش در جلوگیری از این دو افت بسیار حیاتی و سنگین است.
**دانش اموزان باید مسئولیت پذیر شوند
معاون استاندار مازندران به برنامه همیار مشاور اشاره کرد و گفت: باید خانواده ها و همه مسئولان بپذیرند که دانش آموزان مسئولیت پذیر باشند و این مسئولیت پذیری از آنها در آینده انسان هایی توانمند خواهد ساخت.
خیریانپور تاکید کرد: بهترین همدم و مونس و همچنین رازدار دانش اموزان خود دانش آموز است و باید مسئولان آموزش و پرورش تاثیر گذاری و استفاده از ظرفیت دانش آموزی را پذیرا باشند.
نخستین همایش همیاران مشاور به مدت 2 روز و به میزبانی استان مازندران در ساری برگزار شد و دراین همایش کارگاه های آموزشی برای معلمان پرورشی و دانش اموزان همیار برگزار شد.
با توجه به اینکه دبیرخانه همایش سال گذشته به استان مازندران تحویل شد، در نخستین دور از این همایش 250 مقاله علمی و 40 پوستر در زمینه مشاور دانش اموزی و آسیب های اجتماعی به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد 10 مقاله به عنوان مقاله برتر معرفی شدند.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.