به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد محمدی تاکامی روز پنجشنبه در نشست کارگروه راهبردی مدیریت پسماند مازندران که با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست کشور در ساری برگزار شد، افزود: روزانه افزون بر 3 هزار تن زباله در این خطه شمال کشور تولید می شود که بخش زیادی از این زباله ها در حاشیه دریا و داخل جنگل ها دپو می شود و تاکنون اقدامات برای مدیریت پسماند به نتیجه نرسیده است.
وی اضافه کرد: هم اکنون نیروگاه زباله سوز در شهرستان های نوشهر و ساری به طور میانگین با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در حال اجراست و برای تکمیل این دو نیروگاه زباله سوز حدود یک هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
به گفته وی، نیروگاه زباله سوز شهر ساری که حدود 450 تن از زباله های استانی را فراوری می کند حدود یک هزار و 150 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
**** تکمیل نیروگاه زباله سوز ساری و نوشهر در سال 98
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران گفت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز این دو پروژه در سال آینده بهره برداری می رسد.
محمدی معضل زباله در شهر آمل که در حاشیه جاده هراز دپو می شود را بحرانی اعلام کرد و خواهان ساماندهی پسماند این شهر با تخصیص اعتبار لازم دانست.
**** انتقاد از اختصاص نیافتن اعتبار مدیریت پسماند
نماینده مردم بهشهر و نکاء و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی مشکل پسماند را در مازندران در حد بحران دانست و خواستار اختصاص اعتبار مصوب پسماند در بودجه سال 97 به استان ها شد.
علی محمد شاعری در این نشست افزود: در قانون بودجه حدود 10 هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که هیچ اعتباری از این بخش به استان ها اختصاص داده نشد.
وی اضافه کرد: در لایحه بودجه سال آینده نیز این اعتبار گنجانده می شود و تلاش نمایندگان این است به گونه این اعتبار را مصوب کنند که دولت را مجاب به پرداخت کند.
وی از خشک شدن بخشی از تالاب میانکاله در استان مازندران نیز انتقاد کرد و خواهان توجه بیشتر محیط زیست به این حوزه ها شد.
**** مخالفت با طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی
نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ مخالفت مردم و نمایندگان این خطه شمال کشور را از مطرح شدن طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی اعلام کرد.
عبدالله رضیان از رئیس سازمان محیط زیست کشور خواست تا اجرای این طرح را از دستور کار سازمان متبوعش خارج کند.
**** ساماندهی شکار
مدیرکل دادگستری استان مازندران با انتقاد از شکار بی رویه پرندگان در برخی نقاط این خطه شمال کشور خواهان ساماندهی شکار شد.
حجت الاسلام محمدعلی تقوی فر گفت: دستگاه قضا با شکار غیرمجاز پرندگان برای حفاظت از محیط زیست برخورد می کند.
عیسی کلانتری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست کشور صبح امروز به منظور شرکت در نشست راهبردی مدیریت پسماند و جشنواره میانکاله یکی از ذخیرگاه زیست کره جهان در استان مازندران به این خطه شمال کشور سفر کرد.
این نخستین سفر عیسی کلانتری به استان مازندران پس از حضور در کابینه دولت دوازدهم است.
/1899/6982
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.