مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد که از سال 92 تاکنون با تاکید دولت تدبیر و امید به تکیه بر اقتصاد گردشگری، منجر به استقبال سرمایه گذاران و سرمایه گذاری خوبی در این بخش شد.
سیف الله فرزانه افزود: از ابتدای دولت تدبیر و امید و با تخصصی و کارشناسی شدن بدنه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، تاکنون 218 طرح با سرمایه گذاری بالغ بر 20 هزار میلیارد ریال در حوزه گردشگری مازندران انجام شد که بسیاری از آنها به بهره برداری رسیده و تعدادی نیز در حال ساخت هستند.
وی با بیان اینکه تقریبا بیشتر این طرح ها اجرایی شدند افزود: این طرح ها شامل هتل، هتل آپارتمان، مجموعه گردشگری ، رستوران و بوم گردی هستند.
او گفت: تسهیلات گردشگری ، ارائه خدمات کارشناسی و مشاوره ای و تهیه آمایش گردشگری سرزمین مازندران از مهم ترین اقدامات خدماتی بود که دولت از طریق سازمان میراث فرهنگی ارائه داد.
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت: تاکید دولت بر همکاری دستگاه ها برای سرعت بخشیدن و گره گشایی از فعالیت سرمایه گذاران نیز اقدامی مهم بود که شتاب بیشتری به سرمایه گذاری در این خطه از شمال کشور بخشید.
به گفته فرزانه کاهش کاغذ بازی های گذشته و کاهش مدت فرآیند سرمایه گذاری از حدود 500 روز به کمتر از 80 روز از دیگر اقداماتی بود که با برنامه ریزی دولت تدبیر و امید در قالب دولت الکترونیک سرمایه گذاری در بخش گردشگری مازندران را متحول کرد.
او با بیان اینکه در سالهای اخیر نقش گردشگری در اقتصاد استان مازندران رنگ و لعاب جدی به خود گرفته است افزود: اما متاسفانه هنوز دستگاه های اجرایی همکاری لازم را انطور که مد نظر است ندارند.
**گردشگری باید در اولویت اقتصادی قرار بگیرد
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت: برای دست یابی به یک اقتصاد پویا ، سبز و با ارزش افزوده بالا باید گردشگری در محور همه برنامه های استان قرار بگیرد.
فرزانه ادامه داد: باتوجه تاکیدات دولت و برنامه 20 ساله توسعه بر کاهش وابستگی به اقتصاد نفتی و همچنین توجه به گستردگی ظرفیت گردشگری استان مازندران، ایجاب می کند همچون کشورهای توسعه یافته در گردشگری، این بخش نه تنها تقویت بلکه در اولویت قرار بگیرد.
وی تاکید کرد: اولویت گردشگری نباید در حرف و ادعا باشد زیرا جز دور باطل منافعی برای استان ندارد، بلکه باید عملیاتی باشد.
فرزانه گفت: برای دست یابی به اقتصاد و صنعت گردشگری متناسب با ظرفیت استان مازندران، همه دستگاهها باید پای کار و نگاهی واحد داشته باشند.
وی طرح آمایش سرزمینی مازندران که سال پیش انجام شد را اقدامی مثبت توصیف کرد و افزود: در کنار این طرح باید طرح جامعه سرمایه گذاری در گردشگری داشته باشیم تا سرمایه گذاران با آگاهی از محیط های مناسب اقدام به سرمایه گذاری و فعالیت کنند.
وی افزود: اگر سرمایه گذاری هدفمند و بدور از سردرگمی در گردشگری مازندران را می خواهیم باید در نخستین قدم منطقه های مناسب سرمایه گذاری در جغرافیای گردشگری استان مشخص شود.
استان مازندران با جمعیت سه میلیون و 300 هزار نفری، 24 هزار کیلومتر مربع، 340 کیلومتر خط ساحلی و 500 کیلومتر نوار کوهستانی گردشگر پذیرترین استان کشور و خاورمیانه است.
این استان به واسطه جاذبه های طبیعی و تاریخی و همچنین آب و هوای معتدل سالانه میزبان حدود 20 میلیون گردشگر و مسافر است.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.