به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، جلسه بررسی نقش گردشگری در توسعه استان مازندران با موضوع گردشگری مزرعه امروز یکشنبه در استانداری تشکیل شد و استاندار شنونده نظرات هیات پیشنهاد دهنده این شیوه گردشگری شد.
اقتصادی کردن گردشگری و مردمی کردن اقتصاد گردشگری به عنوان اهدافی مورد نظر برای اجرای طرح گردشگری در مزرعه عنوان شد .
استاندار مازندران در این جلسه گفت : با توجه به برنامه و اقدامات دولت تدبیر و امید برای جلب مشارکت تمامی شهروندان در فرایند توسعه استان ، مردمی کردن اقتصاد گردشگری هم منافع اقتصادی عموم شهروندان مازندران را تامین می کند و هم اینکه سبب رونق و توسعه استان خواهد شد.
احمد حسین زادگان مزیت گردشگری مازندران را ظرفیت فعال کننده جلب حمایت و مشارکت شهروندان برشمرد و گفت: دولت و استاندار در مورد برنامه و اقداماتی که در خدمت توسعه استان باشد حمایت و تسهیل لازم را به عمل خواهد آورد.
وی ظرفیت جهاد دانشگاهی را به عنوان یک نهاد علمی و انقلابی مغتنم برشمرد و گفت: جهاد دانشگاهی این قابلیت را دارد که رسالت و ماموریت خود را در فرایند توسعه مازندران ایفا کند.
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران نیز در گزارشی اقدامات این نهاد در حوزه گردشگری مزرعه را اعلام کرد و از آمادگی جهاد دانشگاهی برای انجام اقدامات علمی و عملی در این حوزه خبرداد .
واحد عبدالهیان افزود: جهاد دانشگاهی با بررسی شرایط موجود و شناسایی مواردی که علیرغم اهمیت، مورد کم توجهی است، نسبت به فعال کردن این ظرفیت ها در راستای توسعه استان اقدام کرده است.
وی خواستار توجه استان و حمایت از اقدامات جهاد دانشگاهی شد و گفت: برنامه های جهاد دانشگاهی متناسب با ظرفیت های بالقوه و مزیت های نسبی استان تدوین شده است.
گفتنی است که تشکیل دبیرخانه گردشگری مزرعه در استان مازندران به منظور ساماندهی فعالیت های گردشگری که بر محور ایجاد ارزش افزوده در اقتصاد روستائی است، برای اولین بار در کشور تعریف و تدوین شده است که ضمن حفظ و صیانت از کاربری مزارع، سبب رونق صنایع دستی، صنعت گردشگری ، حفظ میراث معنوی، اشتغال و رونق اقتصادی را سبب خواهد شد.
مازندران سالانه میزبان 30 میلیون مسافر است که درگذشته گردشگری در این استان به رفتن کنار سواحل دریا و جنگل ها خلاصه می شود.
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.