به گزارش خبرنگار ایرنا، پردیس ‌های سینمایی به عنوان مراکز فرهنگی چند منظوره یکی از ضرورت ‌های رونق گردشگری و همچنین توسعه فعالیت‌ های فرهنگی محسوب می‌ شوند.پردیس‌ های سینمایی مجموعه‌ هایی هستند که از چند سالن نمایش فیلم و بخش‌ های فرهنگی، تجاری و تفریحی تشکیل شده‌ اند.
در مازندران چند سال است که بحث ساخت پردیس‌ سینمایی مطرح شده است. حوزه هنری و رئیس این نهاد فرهنگی در مازندران هم از حدود سه سال پیش به شکلی جدی پیگیر ساخت پردیس فرهنگی در مازندران هستند.
دی ماه سال 1395 جلسه‌ ای در ساری به ریاست معاون سیاسی، امنیتی وقت استانداری تشکیل شد که در آن تعدادی از مسئولان اعم از رئیس حوزه هنری استان، معاون حوزه هنری کشور، نمایندگان شهرداری مرکز استان، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون امور سینمایی این اداره کل که اکنون معاون هنری این نهاد است حضور داشتند و پیگیر ساخت پردیس سینمایی در مازندران شدند.
در آن جلسه ' علیرضا یونسی رستمی‌ ' معاون وقت سیاسی امنیتی استانداری مازندران تأکید کرده بود که تمام هماهنگی‌ های لازم برای هموارسازی در ساخت یک پردیس سینمایی برای مرکز استان را انجام خواهند داد. او از از نمایندگان دستگاه‌ های مرتبط با این حوزه نیز در همان جلسه خواست تا جلسات مدون و متعددی برگزار کنند که این پروژه هر چه زودتر به سرانجام برسد.
در آن نشست ' محمد حمزه‌ زاده ' مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی سوره حوزه هنری نیز تأکید کرده بود که ساخت پردیس سینمایی در مرکز مازندران با هدف ایجاد پایگاه فرهنگی سالم برای خانواده‌ ها یک ضرورت است.
رئیس حوزه هنری مازندران هم اشاره ‌ای به کاهش سرانه سینما در مرکز استان نسبت به چند دهه قبل این شهر داشت و از مسئولان حاضر در نشست خواست که گام‌ های جدی برای ساخت پردیس سینمایی بردارند. محل پیشنهادی برای ساخت پردیس سینمایی ساری هم، مکان سینما ایرانِ تعطیل شده ساری بود.
در آن سال اتفاقی برای ساخت پردیس سینمایی نیفتاد،تا این که مهر سال 1396 باز هم جلسه ‌ای برای ساخت پردیس سینمایی در ساری برگزار شد. این بار مدیرعامل مؤسسه فرهنگی بهمن سبز، به عنوان سرمایه‌گذار اصلی طرف قرارداد با حوزه هنری ساخت پردیس‌ های سینمایی در کشور نیز در جلسه حضور یافت و همین حضور، گام جدی ‌تری برای ساخت پردیس سینمایی در مرکز مازندران به حساب می‌ آمد.
در این نشست که این بار به میزبانی رئیس حوزه هنری مازندران برگزار شد، باز هم بر ساخت پردیس سینمایی در مرکز استان تأکید شد و ' محمود کاظمی ' مدیرعامل مؤسسه فرهنگی بهمن سبز، به بررسی امکان ساخت پردیس سینمایی در مکان سینما ایران پرداخت.
آخرین اظهارنظرها در مورد ساخت پردیس سینمایی در مازندران به چند روز پیش برمی‌‌گردد که حوزه هنری مازندران در سالن همایش‌ های مجتمع رفاهی وزارت بهداشت میزبان هفتمین نشست تخصصی مدیران امور سینمایی حوزه هنری بود، نشستی سه روزه با موضوع مدیریت سینما، چالش ‌ها و فرصت ‌ها که از چهارشنبه 19 دی آغاز شد و دیروز جمعه پایان یافت.
رئیس حوزه هنری مازندران در این همایش باز هم پیگیر ساخت پردیس سینمایی در مازندران شد و اظهار امیدواری کرد که در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، کلنگ ساخت پردیس سینمایی در مازندران به زمین بخورد.
سینا دلشادی گفت: پیگیری‌ های حوزه هنری برای تحقق وعده‌ های برخی مسئولان به منظور ساخت پردیس سینمایی در مرکز مازندران ادامه دارد، ضمن این که در نوشهر نیز پیگیری‌ هایی برای ساخت پردیس سینمایی در حال انجام است.
وی با بیان این که حوزه هنری آمادگی آغاز این پروژه مهم فرهنگی را به مناسبت چهل سالگی انقلاب در مازندران دارد، افزود: برخی مسائل موجود در استان که ضرورتی به بیان آن ها نمی ‌بینم و همچنین تغییرات مدیریتی مانند حضور سه استاندار در سه سال اخیر سبب شده که موانعی در اجرای این پروژه ایجاد شود.
او ادامه داد: با توجه به این که استاندار کنونی مازندران در دوره معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی خود با اجرای این پروژه موافق بودند، امیدواریم که در دوره کنونی مدیریت استان، پیگیری‌ها به نتیجه برسد.
رئیس حوزه هنری مازندران از اعلام آمادگی شهرداری نوشهر برای واگذاری زمین مناسبی به حوزه هنری برای ساخت پردیس سینمایی خبر داد و گفت: مسئول دفتر غرب حوزه هنری مازندران پیگیری ‌هایی انجام داده و شهرداری نوشهر نیز موافقت خود را برای واگذاری زمین اعلام کرده است. غرب استان و بویژه نوشهر مقصد سفر بسیاری از ایرانی‌ هاست و به همین دلیل زمینه مناسبی برای ساخت پردیس سینمایی در آنجا وجود دارد.
دلشادی با بیان این که نگرانی‌ های برخی مسئولان در مورد زیان دیدن استان از تبدیل سازه‌ های پیشین سینمایی یا ساخت سینماهای جدید با مذاکره و بیان جزئیات طرح قابل برطرف شدن است، توضیح داد: پیش از این هم به شهرداری ساری درباره نگرانی بابت خروج سرمایه و منابع از استان اطمینان دادیم که با افتتاح حسابی در داخل استان می ‌توان این نگرانی را برطرف کرد، اما متاسفانه اطلاعات و مشورت ‌های غیر کارشناسی انگیزه‌ های لازم را از بین می‌ برد.
مازندران با احتساب سینماهای دیجیتال زیر پوشش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سینماهای زیرمجموعه حوزه هنری استان و سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، 18 سالن سینما دارد که فیلم‌های روز را برای مخاطبان نمایش می‌دهند. سینما ' هنر و تجربه ' بابل نیز از 2 سال پیش به عنوان پنجمین مرکز ویژه سینمای هنر و تجربه کشور به سینماهای مازندران اضافه شد. همچنین سینما سیار سوادکوه نیز از مدتی پیش آغاز به کار کرده و در مناطقی که سینما وجود ندارد برای مردم فیلم روز اکران می‌کند.
طبق آمارها، در مازندران 6 هزار و 204 صندلی سینما وجود دارد.
9927/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.