تنها سالن وزنه برداری شهرستان قائمشهر در سال 76 در مرکز شهر و در خیابان تهران به بهره برداری رسید . این سالن تا قبل از سال 94 در فضایی به مساحت 120 متر مربع به ورزشکاران خدمات ارائه می داد.
موقعیت مکانی، قدمت بالا و تعداد متقاضیان رشته وزنه برداری در قائمشهر مسئولان را بر آن داشت تا در سال 94 فضایی به مساحت 150 متر مربع به این سالن اضافه کنند اما با گذشت چندین سال به دلیل کمبود اعتباراین امر محقق نشد و هم اکنون مسئولان وعده بهره برداری این سالن، تا پایان امسال را داده اند.
در شهرستان قائمشهر بیش از 100 نفر در رشته وزنه برداری ساماندهی شده هستند اما در حال حاضر به دلیل کمبود فضا تنها 50 نفر می توانند در تنها سالن وزنه برداری این شهرستان به تمرین بپزدازند.
ورزشکاران این رشته که در این سالن به وزنه برداری مشغول به فعالیت هستند از نبود استانداردهای لازم همچون تخته و میله استاندارد وزنه برداری گله مند هستند و می گویند در حین تمرین با خطرات و مخاطراتی همچون آسیب دیدگی مواجه می شوند.
** وضعیت تجهیزات وزنه برداری در قائمشهر مناسب نیست
یکی از وزنه برداران شهرستان قائمشهر روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود: 7 سال سابقه تمرین با کسب مقام های مختلف المپیک، جهانی ، آسیایی و غیره را دارم و هم اکنون در وزن مثبت 109 کیلوگرم وزنه برداری می کنم.
علیرضا یوسفی در خصوص تنها سالن وزنه برداری قائمشهر ، گفت: سالن وزنه برداری این شهر به دلیل قدمت بالایش فرسوده است ، تمام تخته های این سالن فرسوده و از استانداردهای لازم برخوردار نیست.
وی با بیان اینکه تجهیزات این سالن باید استاندارد باشد، افزود: استاندارد نبودن تجهیزات در حین تمرینات ورزشکاران باعث می شود تا آنان دچار آسیب دیدگی شوند.
این وزنه بردار قائشمهری که مدال طلای المپیک را کسب کرد از مسئولین درخواست کرد تا فکری به حال تجهیزات وزنه برداری کنند چون با این تجهیزات قدیمی و فرسوده هر لحظه امکان مصدوم شدن وزنه برداران وجود دارد.
یوسفی بیان کرد: به هر حال اگر مسئولان از وزنه برداران مدال می خواهند حداقل باید تجهیزات بهتری را فراهم کنند تا وزنه برداران حین تمرین دچار آسیب دیدگی نشوند .
یکی دیگر از وزنه برداران قائمشهری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، گفت: از سن 16 سالگی در رشته وزنه برداری فعالیت می کنم ، 7 سال سابقه تمرین با کسب مقام های قهرمانی آسیا ، ششم جهان و غیره را دارم و هم اکنون در وزن مثبت 109 کیلوگرم وزنه برداری میکنم .
آرمان محمد زاده با بیان اینکه در تنها سالن وزنه برداری این شهرستان 8 تخته وجود دارد که استاندارد نیست، افزود: اکثر تخته ها شکسته و حتی میله های وزنه برداری هم استاندارد نیست و به همین دلیل سه بار دچار آسیب دیدگی از ناحیه مچ پا شده ام.
این ورزشکار با اعلام اینکه البته از سوی مسئولان یک فضایی برای این سالن در نظر گرفته شده است، گفت هم اکنون تعمیرات این فضا در حال انجام شدن است، امیدوارم این فضا هر چه زودتر به بهره برداری برسد تا ما در حین تمرینات با آسیب دیدگی کمتری مواجه شویم .
محمد زاده در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه در استان مازندران به دلیل تعداد بالای ورزشکاران، مسئولان ذی ربط برای وزنه برداری اهمیتی قائل نیستند، افزود: اکثرا با هزینه شخصی راهی مسابقات می شویم و یا گاهی به دلیل هزینه سنگین از اعزام به مسابقات انصراف می دهیم .
وی از مسئولین خواست تا به وزنه برداری که یک ورزش سختی است توجهی داشته باشند.
** تجهیزات وزنه برداری هزینه سنگینی در بردارد
رئیس هیات وزنه برداری شهرستان قائمشهر در خصوص تجهیزات وزنه بردرای در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، گفت: وزنه برداری رشته ای تخصصی است که ابزارش هزینه سنگینی را در بر دارد.
فرهاد غزالیان هزینه هر تخته استاندارد را 10 میلیون تومان و هزینه هر میله وزنه برداری را بیش از 40 میلیون تومان اعلام کرد.
وی با اعلام اینکه بودجه هایی که به هیات ها تخصیص داده می شود اندک است ، گفت : با بودجه اندک نمی توانیم نسبت به خرید تجهیزات اقدام کنیم که در این راستا مسئولان ذی ربط می توانند با خرید تجهیزات استاندارد به فکر سلامت وزنه برداران باشند.
رئیس هیات وزنه برداری قائمشهر تعداد تخته های موجود در این سالن را هشت تخته اعلام کرد ، گفت: در هر تخته 4 نفر در دو نوبت صبح و عصر به وزنه برداری مشغول می شوند.
غزالیان با بیان اینکه تنها یک سالن وزنه برداری در شهرستان قائمشهر وجود دارد، گفت که این سالن از سال 76 در فضایی به مساحت 70 مترمربع به بهره برداری رسید که به دلیل کمبود فضا مجددا بعد از گذر چند سال 50 متر مریع به فضای این سالن اضافه شد .
وی با اعلام اینکه به دلیل تعداد متقاضیان رشته وزنه برداری و کمبود فضا مجددا از مسئولین درخواست کردیم تا فضای این سالن را افزایش دهند، افزود: با همت اداره ورزش و جوانان این شهرستان بنا شد تا در سال 94 فضایی یه مساحت 150 متر مربع به این سالن اضافه شود اما به دلیل کمبود اعتبار در این پروژه وقفه ایی حاصل شد.
رئیس هیات وزنه برداری شهرستان قائمشهر با بیان اینکه امسال بودجه ای از محل تملک و دارایی به این سالن اختصاص یافت ، افزود: تا قبل از پایان امسال این سالن به بهره برداری می رسد.
غزالیان با اعلام اینکه هم اکنون 50 جوان و نوجوان آینده دار این رشته ورزشی در این سالن ورزشی کوچک تمرینات خود را انجام می دهند، اظهار کرد: با اضافه شدن این سالن تعداد ورزشکاران هم بیشتر خواهد شد تا در یک فضایی مناسب بتوانند به فعالیت های خود بپردازند .
در شهرستان قائمشهر بیش از 100 وزنه بردار وجود دارد که علیرضا یوسفی، بهداد سلیمی ، آرمان محمدزاده ، حسین رمضان نژاد و حسین غزالیان جزء استعداد های این شهرستان محسوب می شوند.
وی با اعلام اینکه با توسعه فضای این سالن درصدد هستیم تا بانوان همانند آقایان بتوانند از این فضا استفاده کنند ، گفت : بانوان ما همانند آقایان در عرصه های مدال اوری حرف های زیادی برای گفتن دارند .
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا دلیل اضافه شدن سالن وزنه برداری را موقعیت مکانی ، نزدیک بودن به شهر ، ظرفیت وزنه برداری و قدمت طولانی سالن در این شهرستان اعلام کرد.
باشگاه وزنه برداری پهلوان قاسم غزالیان در مرکز شهر و در خیابان تهران قائمشهر واقع شده است.
فرشید قدیمی با اعلام اینکه تا قبل از سال 94 تنها سالن وزنه برداری قائمشهر در فضایی به مساحت 120 متر مربع به ورزشکاران سرویس ارائه می داد ، گفت که به دلیل تعداد زیاد ورزشکاران و فرسودگی این سالن تصمیم گرفته ایم تا 150 متر مربع به فضای این سالن اضافه کنیم که تا پایان امسال این فضا به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه تخته های مخصوص وزنه برداری برای این سالن خریداری شده است، افزود : این سالن با هزینه ای بالغ بر 130 میلیون تومان از محل اعتبارات تملک دارایی تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
7334/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.