براساس گزارش میدانی خبرنگار ایرنا، هم اکنون قیمت هرکیلوگرم مرغ کشتار روز در فروشگاههای آزاد عرضه مواد پروتینی به 125 تا 127 هزار ریال رسید. اوایل هفته جاری قیمت هر کیلوگرم مرغ بسته به برند و کشتارگاهی که آن را روانه بازار می کرد، 137 تا 140 هزار ریال بود.
ستاد تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی مازندران هم اعلام کرد که هم اکنون مرغ کشتار روز با قیمت 105 هزار ریالی در تمامی شهرستان های استان شامل فروشگاههای زنجیره ای ، شرکت های تعاونی کارکنان دولت، و آن دسته از فروشگاههای عرضه سطح شهر که برای فروش مرغ ستاد تنظیم تمایل داشتند،توزیع شد.
معاون پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت که در حال حاضر روزانه 120 تا 140 تن مرغ کشتار روز با نرخ 105 هزار ریال توزیع می شود که معادل 60 درصد نیاز مصرف روزانه استان است.
سید مصطفی ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس توافق با اتحادیه مرغداران، حدود 2 هزار تن مرغ کشتار روز برای توزیع در بازار مصرف استان آماده و کار توزیع هم از دیروز شروع شد.
وی گفت که طی دیروز و امروز 260 تن مرغ کشتار روز در فروشگاههای زنجیره ای، شرکت های تعاونی کارکنان دولت و فروشگاههای عرضه مستقیم سطح شهر توزیع شده است.
این مسئول همچنین از توزیع گوشت مرغ منجمد با نرخ 89 هزار ریال برای هر کیلوگرم در استان خبر داد و گفت که مرغ منجمد بدون محدویت در سطح استان توزیع می شود.
معاون جهاد کشاورزی مازندران افزود: اگر چه با توزیع مرغ کشتار روز قیمت ها در همین مدت بین 15 تا 20 هزار ریال در هر کیلوگرم نسبت به هفته گذشته کاهش نشان می دهد، اما توزیع مرغ با مصوبه تنظیم بازار تا رسیدن به نرخ تعادلی 105 هزار ریال ادامه می یابد.
ابراهیمی گفت: برای تداوم روند تعادلی قیمت مرغ، از این پس نهاده های مرغی نیز با قیمت مصوب در اختیار تولیدکنندگان قرار داده می شود.
وی مصرف روزانه مصرف در مازندران را 200 تن اعلام کرد.
** 80 هزار ریال، سقف هزینه تولید مرغ
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران هم در واکنش به روند کاهشی قیمت مرغ در استان به خبرنگار ایرنا گفت: در شرایط فعلی قیمت تمام شده مرغ با احتساب خواب سرمایه و تلفات در هر کیلوگرم 75 تا 80 هزار ریال است.
عطاءالله حسن زاده با اعلام این که قیمت 125 هزار ریال برای تولید کنندگان رضایت بخش و منطقی است، افزود: اگر ستاد تنظیم بازار به دنبال تعدیل قیمت مرغ در سطح 105 هزار ریال است، باید نهاده ها را با ارز دولتی در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد.
وی علت افزایش قیمت مرغ در یک ماه اخیر را ناشی از افزایش نهاده ها، بالارفتن قیمت جوجه یکروزه، تلفات به دلیل شیوع بیماری تنفسی و گران شدن گوشت قرمز بیان کرد.
بیش از 2 هزار و 300 واحد مرغداری در استان مازندران وجود دارد که سالانه با تولید بیش از 180 هزار تن گوشت مرغ حدود 12 درصد گوشت سفید کشور را تامین می کند.
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.