مدیر جهاد کشاورزی میاندورود گفت: از ابتدای امسال تاکنون 13 هزار تن شیرخام در واحدهای دامداری این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،سید شبر موسوی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 13 هزار تن شیرخام در واحدهای دامداری شهرستان میاندورود تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود با بیان اینکه 6 مرکز جمع‌آوری شیر در این شهرستان فعالیت دارد، ادامه داد: روزانه حدود 49 تن شیر از واحدهای دامداری این شهرستان تولید می‌ شود.

وی با بیان اینکه این شهرستان دارای 389 واحد دامداری صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی با ظرفیت 140 هزار واحد دامی است، افزود: سالانه 18 هزار تن شیر در این شهرستان تولید شیر می شود که پنج هزار و 700 تن آن در شهرستان مصرف و مابقی به سایر شهرستان ها و استان ها دیگر ارسال می شود.

موسوی تصریح کرد: 78 درصد تولیدات شیر این شهرستان در واحد‌های صنعتی تولید می‌شود که سبب بهداشت بیشتر، کاهش بار میکروبی و بازارپسندی آن شده است.

مدیر جهاد‌ کشاورزی شهرستان میاندورود با اشاره به اینکه دامداری از فعالیت های غالب بخش کشاورزی این شهرستان است، گفت: اقتصاد بسیاری از ساکنین روستاهای بالادست بر پایه دامداری است و با این کار، سود بیشتری عاید کشاورزان شده و از مهاجرت آنان به سمت شهرها و ایجاد اشتغال‌ کاذب جلوگیری می‌شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.