سیده زینب سیدین، کارآفرین نمونه روستایی چالوسی یازدهم دی ماه در آئین معرفی کارافرینان کشور در وزارت جهادکشاورزی به عنوان زن کارآفرین نمونه روستایی کشور انتخاب شد.
وی به همراه هفت کشاورز کارآفرین و تولیدکننده مازندرانی پس از بازدیدهای میدانی و بررسی مستندات ارسالی استان در کمیته های فنی و تخصصی کشاورزی وزارت جهادکشاورزی به عنوان برگزیدگان برتر بخش کشاورزی کشور معرفی شدند.
این کارآفرین نمونه کشوری که از اهالی هرطه کلا هچیرود شهرستان چالوس است روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر بیش از 80 نوع محصولات فرآوری شده سبزیجات و مواد اولیه آشپزخانه را به همراه انواع غذاهای محلی در کارگاه تولیدی آماده و عرضه می کنیم.
وی افزود: پنج سال پیش با یک کارگاه کوچک 40 مترمربعی به همراه یک فضای باز 70 مترمربعی با سرمایه اولیه هفت میلیون تومان و حمایت جهادکشاورزی شهرستان چالوس فعالیت خود را آغاز کردم.
این بانوی کارآفرین تصریح کرد: در این کارگاه انواع غذاهای محلی به صورت آماده و نیمه آماده همچون ترش تره، قرمه سبزی، باقالا قاتوق، فسنجان و میرزا قاسمی و انواع بورانی، ترشی ، مربا، عرقجات، رب و سایر محصولات را به صورت بسته بندی اماده فروش در بازار می کردم.
سیدین 43 ساله و دارای مدرک زیر دیپلم ، گفت: در 2 سال گذشته با ارتقای کارگاه به 520 مترمربع در 2 طبقه، 25 نفر خانم سرپرست خانوار را به همراه پنج مرد به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار کرده ام.
این بانوی چالوسی با اشاره به دریافت مجوز سیب سلامت و بهداشت از سوی وزارت بهداشت اظهار داشت: محصولات تولیدی این کارگاه عاری از مواد افزودنی و نگهدارنده است و در حال حاضر در هفته 8 تن محصولات این کارگاه به فروش می رسد.
سیدین تصریح کرد: با توجه به استقبال مردم بیشتر محصولات تولیدی در فروشگاه این کارگاه به فروش می رود و حدود یک تن از ان نیز براساس درخواست مردم در هفته به شهرهای تهران، مشهد و اصفهان ارسال می شود.
این بانوی کارآفرین افزود: با درآمدهای این کارگاه علاوه بر پرداخت ماهانه حدود 15 میلیون تومان قسط وام های دریافتی، حقوق 20 نفر به صورت دائم و 10 نفر نیز به صورت غیردائم پرداخت می شود.
سیدین با اشاره به مشکلات دریافت تسهیلات در شهرستان گفت: سال گذشته با وجود موافقت مسئولان استانی و تلاش فراوان به دلیل عدم تعامل بانک عامل موفق به دریافت تسهیلات کارا در چالوس نشدم.
وی حمایت و پشتیبانی جهاد کشاورزی و مسئولان شهرستان در مسیر فعالیت این کارگاه را موجب دلگرمی و افزایش ظرفیت های تولیدی در سال های اخیر عنوان کرد و گفت: با تلاش های شبانه روزی توانسته ام موفقیت های خوبی در این زمینه بدست آورم ضمن اینکه ذهنیت مردم را مبنی بر عدم امکان فعالیت اقتصادی در روستاها را از بین ببرم.
بانوی کار آفرین نمونه کشوری سود کم و کیفیت بالای کالاهای تولیدی در این کارگاه را عامل موفقیت در این سال ها دانست و اظهار داشت: برنامه ریزی برای ایجاد چندین شعبه و تنوع تولیدات و صادرات از اولویت های کاری آینده است.
وی خواستار توجه بیشتر مسئولان در حمایت بیش از پیش فعالان حوزه اقتصاد مقاومتی شد و گفت: با فراهم کردن شرایط لازم می توانیم از ظرفیت های خوب بانوان بهره لازم را برد و منبع درآمدی را برای بانوان سرپرست خانوار و بد سرپرست ایجاد کرد.
سیده زینب سیدین در سالهای گذشته نیز 2 بار به عنوان زن کارآفرین روستایی استان مازندران معرفی شده بود.
در حال حاضر بیش از 750 زن کارآفرین در کشور مشغول فعالیت هستند و بیشتر در تولید محصولات غذایی و بهداشتی، بسته بندی و صنایع غذایی فعالیت می کنند.
استان مازندران با تولید سالانه بیش از 7 میلیون تن از 72 نوع محصول کشاورزی چون برنج، مرکبات، گل و گیاه رتبه نخست تولید بسیاری از این محصولات را در کشور دارد.
1295/ 1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.