به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان در این دیدار خواستار اجرایی شدن طرح اصلاح نژاد دام سبک و سنگین به منظور افزایش بهره وری در این خطه شمال کشور شد.
وی افزود: در نظر داریم با دامداری های موجود در استان به صورت جدی این موضوع را پیگیری کنیم.
نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه مجموعه های بزرگ و قوی در حوزه ماهیان خاویاری دراستان فعال است، اظهار داشت: به دلیل دانش و تجربه واحدهای یاد شده، باید ظرفیت این واحدها را افزایش و به سمت پروژه های فراملی و ارز آور سوق دهیم.
حسین زادگان افزایش تولید ماهیان خاویاری را با هدف صادرات بیان کرد.
وی در ادامه این دیدار با اشاره به اجرای طرح کاشت درختان سیاه ریشه در اراضی شیب دار افزود: طرح کاشت درختان سیاه ریشه در اراضی شیب دار با کشت گل محمدی عملیاتی شد و گلاب این اراضی نیز از کیفیت بالایی برخوردارند.
وی خاطرنشان کرد: برای معرفی کشت گل محمدی در این خطه شمال کشور جشنواره گلابگیری در بخش دودانگه شهرستان ساری برگزار و با استقبال خوبی مواجه شد.
استاندارمازندران کشت زعفران به صورت پایلوت در برخی مناطق این استان را از دیگر برنامه ها در گسترش کشاورزی بیان کرد و گفت: زعفران مازندران از مرغوبیت خوبی برخوردار است.
حسین زادگان خواهان پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به این کشاورزان شد.
وی خاطرنشان کرد: وزیر جهادکشاورزی وعده کرد تا از صیادان و پرورش دهندگان ماهیان خاویاری و اصلاح نژاد دام حمایت کند.
استاندار مازندران از پیگیری بهره گیری مناسب از چوب های شکسته و افتاده در جنگل نیز به عنوان دیگر محورهای گفت و گوی خود با وزیر جهاد کشاورزی اشاره کرد تا با ساز و کار مناسب این درختان شکسته جمع آوری و در خط تولید به کار گرفته شوند.
مقام عالی دولت در مازندران از پایانه صادراتی گل و گیاه روماک در غرب مازندران٬ لایروبی و بهره برداری مناسب از آب بندان ها ، توسعه کشت گیاهان دارویی در اراضی شیب دار، حمایت بانکی و پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی، رسیدگی به امور شغلی صیادان و پرداخت 10 درصد حق بیمه صیادان توسط دولت و لحاظ کردن شرایط سخت و زیان آور برای این حرفه از دیگر محورهای گفت و گو دو جانبه با وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد.
مازندران 470 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که سالانه 7 میلیون تن محصولات کشاورزی از این اراضی تولید می شود.
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.