معاون درمان علوم پزشکی مازندران گفت: تجهیزات و امکانات بهداشت و درمان مازندران از شاخص رو به رشدی برخوردار است.

حامد روحانی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا افزود: در بعد از انقلاب شاهد رشد قابل توجهی در بهداشت و درمان بوده ایم و توسعه مناسبی ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: در رابطه با اقدامات درمانی قبل و بعد از انقلاب شاهد توسعه روز فزون هستیم و از 15 بیمارستان قبل از انقلاب اکنون غیر از شهرستان بابل که مستقل است؛ دارای 32بیمارستان در سطح استان هستیم و 8 بیمارستان دولتی و خصوصی در حال ساخت و تجهیز است.

معاون درمان علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه در قبل از انقلاب هیچ تخت ویژه همچون آی سی یو و سی سی یو و غیره در مازندران نبود؛ گفت: افراد برای خدمات گرفتن در بخش ویژه باید به تهران مراجعه می کردند و اکنون 700 تخت ویژه در کل استان مازندران وجود دارد.

روحانی زاده خاطر نشان کرد: دیالیز مازندران از 8 دستگاه در قبل از انقلاب به 252 دستگاه افزایش یافته است و خدمات در بسباری ازشهرها در بخش دیالیز انجام می شود.

وی با بیان اینکه در قبل از انقلاب کل ظرفیت پزشکان مازندران 400 پزشک بود، افزود: اکنون 3 هزار پزشک عمومی و تخصصی در بیمارستان های دولتی و خصوصی مازندران به عموم مردم خدمات ارائه می کنند.

معاون درمان علوم پزشکی مازندران گفت: علاوه بر وجود پزشکان عمومی و متخصص امروزه مازندران از وجود 110 پزشک فوق تخصص برخوردار است که در رشته ها و حوزه های مختلف به مردم خدمات درمانی ارائه می کنند.

روحانی زاده گفت: مجموع بیمارستان های مازندران از 700 تخت قبل از انقلاب، امروز به بیش از 4100 تخت افزایش یافته و تجهیزات و امکانات پزشکی در اقصی نقاط استان گسترده شده و همگان از امکانات مختلف بهداشت و درمان برخوردارند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.