معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: استان مازندران پیشرو در تشکیل کانون سلامت محلات است.

حسین رنجبران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا افزود:  با حضور مردم، خیران و سازمان های مردم نهاد در حوزه بهداشت و درمان شاهد توسعه مناسبی در این حوزه بوده ایم.

وی با اشاره به تشکیل کانون محلات و افزایش سلامت و بهداشت در محلات گفت: تاکنون 1200 کانون سلامت محلات در کشور شکل گرفته که از این تعداد 370 کانون در مازندران است.

معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در حوزه بهداشت و سلامت همچنان نیازمند فرهنگ سازی هستیم؛ یادآور شد: همه جامعه باید فعالانه در پایش سلامت و هزینه برای سلامت خود وارد عمل شده و سلامت فردی در اولویت باشد.

رنجبران گفت: علاوه بر کمک های مالی که از نیازهای مهم در سلامت است؛  باید حوزه مشارکت مردم در سلامت در حلقه بالاتری از مسائل مالی دیده شود و خواسته ها در حوزه سلامت منطبق با نیاز واقعی باشد.

وی افزود: هیچ شخصی به اندازه خود فرد نمیتواند در سلامتش تاثیرگذار باشد و لذا باید خودمراقبتی، دستور کار همگانی باشد.

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر آموزش در خوزه بهداشت و درمان یادآور شد: بسترهای مختلف آموزشی در نظر گرفته شده و تلاش داریم تا آموزش در حوزه بهداشت و سلامت، در مقاطع مختلف جامعه انجام شود.

رنجبران گفت: تشکیلات ساختاری در وزارت بهداشت و درمان برای امور اجتماعی شکل گرفته تا حوزه سلامت  را بعنوان یکی از مسائل مهم اجتماع و در حوزه اجتماعی دیده شود و لذا باید مشارکت مردم را در حوزه سلامت افزایش دهیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.