به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرام جعفری شنبه شب در نشست خبری در بهشهر به خبرنگاران افزود: تاکنون حضور کشتی گیرانی از کشورهای روسیه، آذربایجان، ترکیه، ترکمنستان و گرجستان برای حضور در این تورنمنت بین المللی قطعی شد.
وی اضافه کرد: در سطح کشور نیز هیات های کشتی 15 استان تاثیر گذار در این رشته ورزشی حضورشان را برای این مسابقات که در رده جوانان برگزار می شود، قطعی کردند.
شانزدهمین دوره مسابقات بین المللی شهید هاشمی نژاد 27و 28 دی ماه سال جاری در شهرستان بهشهر در شرق مازندران برگزار می شود.
*** اقبال عمومی به جام شهید هاشمی نژاد
رئیس هیات کشتی بهشهر گفت: به دلیل برگزاری این مسابقات در رده جوانان ومحدود بودن مسابقات در این رده در سطح کشور اقبال عمومی به رقابت های جام شهید هاشمی نژاد در سطح ملی بالاست.
جعفری اظهار داشت: با استقبال خوبی که هیات های کشتی سطح کشور نسبت به این مسابقات در رده جوانان دارند. ما مجبور به ایجاد محدودیت برای حضور هیات های کشوری شدیم به طوری که استان های تاثیر گذار را برای این تورنمنت دعوت کردیم.
وی یادآور شد: این رقابت ها توانست انگیزه زیادی را در بین جوانان کشتی گیر در سطح استان به خصوص شرق مازندران ایجاد کند و نمونه بارز آن کسب 10 مدال بین المللی از سوی کشتی گیران بهشهری بود.
**** وارد گود شدن دستگاه های اجرایی
رئیس هیات کشتی شهرستان بهشهر یکی از دغدغه های این رقابت ها را کناره گیری دستگاه های اجرایی بیان کرد و گفت: همساله ادارات کل ورزش و جوانان استان و استانداری مازندران وارد گود می شوند و حضور دستگاه های دیگر برای کمک به این رویداد مهم بین المللی کمرنگ است.
جعفری خاطرنشان کرد: به نظر می رسد باید دستگاه های دیگر اجرایی که توان مالی دارند نیز وارد گود شوند تا دغدغه مالی این رویداد مهم بین المللی که رویداد فرهنگی و ورزشی است. کاهش یابد.
**** امتناع از قرارگیری این مسابقات در تقویم فیلا
رئیس هیات کشتی شهرستان بهشهر در مورد عدم قرارگیری این مسابقات در تقویم فدراسیون کشتی جهان ( فیلا) دلیل این امر را بی رغبتی میزبان به دلیل ایجاد برخی محدودیت ها برای مسابقات دانست.
جعفری خاطرنشان کرد: فدراسیون کشتی ایران برای قرارگیری این مسابقات در تقویم فیلا پیشنهاداتی را به میزبان داد که به دلیل محدودیت هایی که برای حضور کشتی گیران وجود دارد و مشکل مالی زیر بار این پیشنهاد قرار نگرفیتم.
*** جایزه دلاری
رئیس هیات کشتی شهرستان بهشهر گفت: جوایز برندگان این مسابقات به صورت ارزی پرداخت می شود.
جعفری اظهار داشت : برای نفر اول این مسابقات 300 دلار، نفر دوم 200 دلار و نفر سوم نیز 150 دلار جایزه پیش بینی شد.
**** آماده سازی امکانات برای پذیرایی از مهمانان
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بهشهر گفت: تمام امکانات زیرساختی برای پذیرایی از مهمانان داخلی و خارجی برای حضور در این مسابقات فراهم شده است.
محمدرضا دارابی نیز در این نشست اظهارداشت : برای اقامت ورزشکاران خارجی با یکی از هتل های ستاره دار سطح شهرستان هماهنگی شد و اقامت مهمانان داخلی نیز در مهمانسراهای ادارات شهرستانی انجام می شود.
وی اضافه کرد: هیچ مشکلی برای پذیرایی از مهمانان داخلی و خارجی به خصوص کشتی گیران نداریم و تمام امکانات شهرستانی برای این رویداد ورزشی بین المللی به خدمت گرفته شد.
رئیس اداره ورزش و جوانان بهشهر اضافه کرد: از لحاظ زیرساختی نیز سالن ورزشی این شهر برای این رقابت ها آماده سازی شد تا بتوانیم مسابقات را در یک فضای آرام برگزار کنیم.
وی پخش زنده این مسابقات از طریق رسانه ملی را از دیگر تدابیر فراهم شده برای این رویداد بین المللی بیان کرد.
*** اعتبار 3.5 میلیارد ریالی
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بهشهر میزان اعتبار پیش بینی برای این رویداد بین المللی را 3.5 میلیارد ریال اعلام کرد.
دارابی اظهارداشت: بیشترین اعتبار این رویداد بین المللی از سوی هیات کشتی شهرستان و حامی مالی تامین شد و امیدواریم که سایر دستگاه ها نیز پای کار بیایند.
وی مهمانان ویژه این مسابقات را علاوه بر سرپرست فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران، وزیران ورزش و جوانان و وزیر اقتصاد که از نیروهای بومی شرق مازندران است، اعلام کرد.
شهید سید عبدالکریم هاشمی نژاد سال 1311 شهرستان بهشهر به دنیا آمد. ایشان که سابقه امامت جمعه شهرستان مشهد را در کارنامه اش داشت در هفتم مهرماه 60 به دست منافقین به شهادت رسید.
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.