سید محمد نظری روز پنجشنبه که به همراه مدیر کل ساخت و توسعه راه های روستایی وزارت راه و شهرسازی کشوراز مناطق سیلزده شهرستان تنکابن بازدید می کرد، به خبرنگار ایرنا گفت : در این طرح ابتدا قرار بود یک بزرگراه چهار بانده احداث شود اما از آنجا که نیاز به اعتبارات دولتی بود و پیش بینی می شد روند اجرایی آن طولانی شود تصمیم گرفته شد تا به آزاد راه تغییر یابد و بخش خصوصی احداث آن را بر عهده بگیرد.
وی اظهار داشت : با چند سرمایه گذار نشست هایی در شرکت زیرساخت انجام شده و به محض نهایی شدن عملیات اجرایی ان آغاز خواهد شد.
نظری احداث این آزاد راه را نیاز اساسی غرب مازندران دانست و گفت: متاسفانه وضعیت موجود پاسخگوی این حجم از ترافیک بویژه در ایام تعطیل نیست و همین مسئله ضرورت احداث آزادراه را دو چندان کرده است.
پیش از این اعتبار مورد نیاز برای احداث این آزاد راه را حدود یک هزار و 500 میلیارد تومان برآورد شده بود که در قرار است در مطالعات انجام شده تمامی ملاحظات زیست محیطی مد نظر قرار گرفته به طوری که مسیر عبور از شهر نمک آبرود و بخشی از جنگل از طریق تونل صورت خواهد گرفت و بقیه مسیر نیز از حریم های آزاد شده در مسیر لوله گاز ادامه می یابد.
در طول فصل های مختلف سال خصوصا بهار و تابستان میلیونها مسافر و گردشگر داخلی و خارجی به شهرهای غرب مازندران سفر می کنند که در عموما این منطقه با مشکلات ترافیکی شدیدی رو به رو است.
بر اساس آمارهای رسمی دستکم نیمی از مسافران و گردشگرانی که به مازندران سفر می کنند، در این شهرستان ها اقامت می گزینند.
کارشناسان معتقدند که اولویت نخست در رونق بخشیدن به صنعت گردشگری ، توسعه راه هاست و با ایجاد جاذبه برای بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در این حوزه می توان به ورود بیشتر گردشگر و رونق گردشگری کمک کرد.
آنان بر این باورند که احداث جاده های عریض و ایمن ، هموارسازی و ایمن سازی راه ها و احداث مجتمع های خدماتی بین راهی می تواند نقش بسیار مهمی در جذب گردشگر داشته و سرمایه گذاری در این بخش از ریسک پایینی برخوردار است.
/1602/7513/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.