حسن فدایی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده بخش مرکزی شهرستان تنکابن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در راستای افزایش اعتبارات راه های روستایی کشور طرحی با اعتباری بالغ بر 700 میلیارد تومان از سوی نمایندگان مجلس مصوب گردید اما متاسفانه این طرح در شورای نگهبان مورد قبول واقع نشد و پیگیر در جهت رفع این مشکل هستیم.
وی اظهار داشت : رفع مشکلات روستاها از قبیل احداث راه ، پل و ... نیازمند اعتبارات زیادی است که اگر این اتفاق نیفتد شاهد مشکلات زیادی در حاشیه شهرها خواهیم بود و همه باید در این زمینه پاسخگو باشند.
بارش شدید باران به همراه سیل اواسط مهر ماه بیش از 705 میلیارد تومان به تاسیسات زیربنایی، مسکونی و کشاورزی در مازندران بویژه در شهرستان های تنکابن خسارت وارد کرد.
فدایی به شرکت نکردن پیمانکاران مازندرانی در مناقصه های حوزه راه های روستایی اشاره کرد و بیان داشت : به نظر می رسد بالا بودن میزان مطالبات پیمانکاران سبب شده تا آنها در مناقصه ها شرکت نکنند و بسیاری از پروژه ها به همین دلیل بلاتکلیف مانده است و باید مسئولان استانی نسبت به رفع این معضل اقدام نمایند.
وی افزود: بر اثر سیل مهرماه بخشی از راه های روستایی و پل های ارتباطی بین روستاهای بخش مرکزی شهرستان تنکابن دچار آسیب شده که در تلاش هستیم ظرف هفته آینده، ابلاغ اعتباراتی انجام شود تا اجرای فرایند برخی مناقصه ها صورت گیرد.
مدیر کل ساخت و توسعه راه های روستایی وزارت راه و شهرسازی کشور ، محرومیت زدایی از روستاها را از اولویت نخست برنامه های این وزارتخانه برشمرد و گفت: محرومیت زدایی از روستاها در راستای عدالت اجتماعی و توسعه یکپارچه و پایدار از اهمیت و ضرورت ویژه ای برخوردار است.
وی را در جریان این بازدید مدیر کل راه و شهرسازی مازندران و تنی چند از مسئولان شهرستان همراهی می کردند.
شهرستان 166 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران قرار دارد.
/1602/7513/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.