مدیر جهاد کشاورزی نکا گفت: در کار گروه شهرستانی 5 میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی در بخش کشاورزی شهرستان نکا تصویب شد.

علی طاهری امیری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا افزود: تسهیلات کم بهره به طرح‌های تولیدی اشتغالزایی در قالب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری برای ایجاد و توسعه و تکمیل طرح ها از جمله مواردی است که با قوت بریا اشتغال زایی این قشر، دنبال می شود.

وی ادامه داد: اشتغال در بخش کشاورزی اشتغالی زودبازده است و ما می‌توانیم با آموزش کوتاه مدت افراد در بخش کشاورزی و ثبات مدیریت، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، شاهد نتیجه‌ای شگرف در توسعه این بخش مهم و اقتصادی باشیم.

 این مسئول بیان داشت: با تلاش های انجام شده، تاکنون 21  طرح مشاغل خانگی بخش کشاورزی در شهرستان نکا در نظر گرفته شده است که در کارگروه شهرستانی 5 میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی در بخش کشاورزی تصویب شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا ادامه داد: این طرح ها شامل پرورش قارچ خوراکی، گیاهان دارویی و  پرورش گل و گیاه زینتی است.

امیری گفت: 11 طرح برای دریافت سه میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات به بانک‌های عامل(ملی،رفاه،صادرات)معرفی شدند که تاکنون دو طرح به مبلغ 400 میلیون ریال موفق به اخذ تسهیلات شدند.

وی افزود: تلاش برای تولید اشتغال در بخش کشاورزی، گامی مهم در راستای اقتصاد مقاومتی است که با ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی می توان گام های موثرتری در راستای اقتصادی مقاومتی، قطع وابستگی ها و افزایش خودکفایی برداشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.