مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نکا گفت: 70 درصد مردم نکا یا چاق هستند و یا اضافه وزن دارند که به دلیل عدم تحرک کافی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا خانجانی، در همایش سبک زندگی که به همت کانون فرهنگی- هنری منهاج و کانون سلامت محله مسجد ابوالفضل(ع) نکا برگزار شد؛ افزود: ترویج سبک زندگی سالم از مسائل مهمی است که باید در دستور همگان باشد و تغذیه سالم، ورزش و تحرک را در برنامه زندگی خود وارد کنیم.

وی با اشاره به اهمیت اصلاح سبک زندگی یادآور شد: اصلاح سبک زندگی و تغییر در نوع غذاخوردن، دوری از فست فودها، توجه به ورزش و تحرک در پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری‌های غیر واگیر که امروزه در جوامع مختلف شیوع یافته‌اند، اثرگذار است.

خانجانی خاطرنشان کرد: امروزه بیماری های غیرواگیر همچون دیابت، سرطان ها، فشار خون، سکته ها، ام اس و تصادفات رانندگی جوامه و مردم ما را تهدید می کنتد و برای برون رفت از این مشکلات باید به سمت زندگی سالم و زندگی سالم حرکت کنیم.

این مسئول افزود: 8 درصد از جمعیت شهرستان نکا به دیابت مبتلا هستند و که اگر پیشگیری لازم انجام نشود تا یکسال آینده، دو برابر می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نکا گفت: گنجاندن ورزش و تحرک در برنامه زندگی و دوری از کم تحرکی، توجه به غذاهای سالم، ظروفی که برای پخت غذا استفاده می شود و حتی  آداب غذا خوردن از موارد مهم در اصلاح زندگی و حرکت به سمت زندگی سالم است که با قرار گرفتن در این مسیر می توانیم سلامت خود و خانواده را تضمین کنیم.

خانجانی، همچنین با بیان اینکه افزایش مشارکت سلامت مردم با تشکیل کانون های سلامت محلات میسر است؛ گفت: یکی از برنامه‌های مهم وزارت بهداشت است که طبق مصوبه شورای عالی سلامت می‌تواند با محوریت مسجد محل از طریق مرکز جامع سلامت، سرای محله یا خانه محله شکل گیرد که در نکا در دست انجام است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.