به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر مجید سعیدی روز چهارشنبه درهفتمین جشنواره تحقیقات و فناوری طبری دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری بودجه پژوهشی این دانشگاه را 30 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود که این مبلغ 20 درصد بیشتر از سال گذشته بود.
وی بودجه تحقیقاتی و پژوهشی سال گذشته را حدود 23 میلیارد ریال اعلام کرد.
سعیدی با اعلام این که دانشگاه علوم پزشکی مازندران پارسال 299 طرح پژوهشی تعریف و اجرا کرده بود، گفت که امسال هم با وجود محدودیت مالی 100 درصد بودجه پژوهشی دانشگاه به معاونت تحقیقات تخصیص داده شد.
وی افزود: برای ارتقاء سطح علمی دانشجویان طرح های تحقیقاتی در حوزه دانشجویی نیز دنبال می شود به طوری که در یک دهه اخیر دانشگاه علوم پزشکی مازندران از لحاظ طرح های تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه دانشجویی در بین دانشگاه های تیپ دوم رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران چالش مهم پژوهشی این دانشگاه را پایین بودن تعداد مقالات اعضای هیات علمی بیان کرد و گفت که حدود 10 درصد از اعضای هیات علمی این دانشگاه به طور میانگین کمتر از یک مقاله در پایگاه علمی اسکوپوس (مجله علمی انگلیسی ) دارند.
وی اضافه کرد: اگرچه وضعیت دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت به دانشگاههای هم سطح بهتر است، ولی باید اعضای هیات علمی نیز تعداد مقالات خود را افزایش دهند.
سعیدی تعداد مقاله دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت به اعضای هیات علمی را حدود 1.63 اعلام کرد که این دانشگاه را در بین دانشگاه های علوم پزشکی تیپ یک کشور شامل شهید بهشتی، ایران، اهواز و چند دانشگاه دیگر در رتبه دهم قرار داده است.
در این جشنواره از 20 نفر از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی قدردانی شد.
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.