معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حوزه تحقیقات و فناوری در گروه دانشگاه های تیپ یک کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،مجید سعیدی صبح امروز در هفتمین جشنواره تحقیقاتی طبری که به مناسب هفته پژوهش برگزار شد ،با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران سالجاری در حوزه پژوهش در دانشگاه تیپ یک قرار گرفته است ، اخلاق پزشکی را از شاخص های مهم دانشگاه علوم پزشکی مازندران برشمرد.

وی تعداد اختراعات ثبت شده داخلی را 6 مورد ، بین المللی را یک مورد اعلام کرد و افزود: 10 مورد دیگر نیز در حال داوری است که نشان از رشد مقاله در حوزه پژوهش دارد.

 معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران بودجه کل طرح های تحقیقاتی در سال 96 را 23 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بودجه طرح های تحقیقاتی در 9 ماهه سال 96 را 29 میلیارد ریال بوده است.

وی تعداد کل طرح های مصوب سال 96 را 499 طرح و تعداد این طرح ها را در 9 ماهه سالجاری را 513 طرح عنوان کرد و افزود: صد درصد بودجه های تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران محقق شده است.

سعیدی راه اندازی مطالعه جمعیتی کوهرت جوانان، راه اندازی برنامه ثبت نظام مند بیماری ها و پیامدهای سلامت در خصوص ضایعات ترومای،تب روماتیسمی حاد، لوفومونیازیس و کاوازاکی، تصویب بودجه دو پژوهشکده،بازنگری آئین نامه پژوهشی،تجهیز مراکز تحقیقاتی ،راه اندازی  شبکه آزمایشگاهی و برگزاری کارگاهای کشوری و منطقه ای از قبیل رجیستوی سرطان و اخلاق را از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مازندران برشمرد.

وی از کسب عنوان دوم ایده برتر دانشگاه علوم پزشکی مازندران در چهارمین همایش و فن بازار ملی سلامت خبر داد و گفت: همچنین تعداد مقالات پر استناد از 18 مقاله در سال گذشته به 30 مقاله در سالجاری افزایش پیدا کرده است.

سعیدی ،درخشش در رویداد استارتاپی سومین حشنواره ملی و کنگره بین المللی وفناوری سلول های بنیادی را از افتخارات دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد کرد و گفت: برگزاری کنگره کشوری ارتقاء سلامت کودکان همراه با مدرسه تابستانه و کنگره بیماری های عضلانی اسکلتی از دیگر برنامه ها بوده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: دکتر حمید بدلی در رشته پزشکی و دکتر محمد علی ابراهیم زاده در رشته داروسازی به دانشمندان یک درصد پراستناد برتر اخیر دانشگاه در نظام رتبه بندی جهانی ESI انتخاب شدند.

وی تجارب تمامی کشورهای موفق در عرصه های گوناگون ثابت نموده است که توسعه پایدار تنها در مسیر پژوهش و در سایه تحقیقات اصیل،هدفمند و در راستای نیازهای واقعی جامعه،قابل دستیابی است.

دبیر هفتمین جشنواره تحقیقاتی طبری گفت: بررسی وضعیت رشد علمی کشور بیانگر جایگاه مناسب ایران در بین کشورهای منطقه و جهان طی سال های اخیر است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مازندران مفتخر است در سایه تلاش های صادقانه و اخلاق مدار پژوهشگران  و نگاه ویژه به فناوری و نوآوری موجب شده در سایه همتی ستودنی، حوزه تحقیقات و فناوری در زمره دانشگاه های تیپ یک کشور قرار گیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.