ابوالقاسم یوسفی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت 538 هزار تن کالای غیر نفتی جمعا به ارزش 339 میلیون و 464 هزار دلار به خارج از کشور صادر شده است.
وی تصریح کرد: این میزان صادرات به لحاظ ارزش ریالی 13 درصد و به لحاظ وزنی هم 5 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
وی خاطر نشان کرد: بیشترین میزان صادرات در این مدت، فرآورده های لبنی با 111 هزار و 865 تن و به ارزش 215 میلیون و 746 هزار دلار بوده است.
مدیر کل گمرکات مازندران ادامه داد: همچنین سیمان با 314 هزار و 363 تن و به ارزش 12 میلیون و 487هزار دلار در رتبه دوم صادرات کالاهای غیر نفتی قرار دارد.
به گفته یوسفی نژاد، سایر مواد غذایی، کالاهای صنعتی و مصنوعات فلزی و چدن در رتبه های بعدی قرار دارد.
وی با بیان اینکه کالاهای نفتی مازندران به 40 کشور دنیا صادر می شود، گفت: بیشترین میزان صادرات کالا به ترتیب به مقصد کشورهای عراق، افغانستان، قزاقستان، فدراسیون روسیه و ترکیه بوده است.
مدیرکل گمرکات مازندران گفت: با این میزان صادرات درآمد گمرکات مازندران به 984 میلیارد و 282 میلیون ریال رسید.
* واردات کالا از گمرکات مازندران
یوسفی نژاد همچنین گفت: در 9 ماهه امسال 2 میلیون و 587 هزار تن کالا به ارزش 735 میلیون دلار وارد استان شده است.
وی افزود: عمده کالاهای وارداتی به استان شامل جو، ذرت، انواع روغن، کاغذ، آهن آلات و چوب و تخته بوده است که از 31 کشور دنیا از جمله کشورهای روسیه، امارات، آلمان، هلند و سوئیس وارد کشور شد.
یوسفی نژاد افزود: امسال همچنین 43 هزار تن کالا به ارزش 32 میلیون و 616 دلار شامل آهن آلات، کانتینر، تخته، کاغذ، کود اوره و پارچه نیز از گمرکات مازندران به کشورهای افغانستان، پاکستان، گرجستان ، ترکمنستان، آذربایجان، هندوستان، قزاقستان وعراق ترانزیت شد.
استان مازندران دارای پنج گمرک در بنادر امیرآباد، فریدونکنار و نوشهر و شهرهای آمل و ساری است.
/1295/ 1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.