به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران،احمد حسین زادگان روز یکشنبه در دیدار رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: باید به مردم اطلاع رسانی شود که با وجود برخی تنگناها و محدودیت های مالی کارهای خوبی در تمام حوزه ها به خصوص بهداشت و درمان در دولت دوازدهم انجام شد تا بتوان سیاه نمایی و حس بدبینی را در بین مردم نسبت به دولت کاهش داد.
نماینده عالی دولت در مازندران اظهار داشت: حرکت نظام سلامت و خدمات پزشکی به لحاظ کمی و کیفی، باید همواره رو به رشد و پیشرفت باشد و همه باید برای بهبود شاخص ها در حوزه سلامت کمک کنند. ‎
حسین زادگان خاطرنشان کرد: مشکلات، موانع و اقدامات بخش های مختلف باید بر اساس شاخص ها؛ تحلیل و اطلاع رسانی شود.
رئیس شورای راهبردی سلامت مازندران، مشارکت مردمی را بهترین راهکار برای رفع گره گشایی از جامعه دانست وگفت: اجتماعی کردن سلامت نیز از جمله مصادیق استفاده از ظرفیت مردم برای پیشبرد امور این بخش است و باید در قالب مشارکت سمن ها و سازمان های مردم نهاد شکل بگیرد.
مقام عالی دولت در مازندران، تلاش ها و دستاوردهای بخش سلامت و درمان را برغم محدودیت ها مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: حرکت نظام سلامت و خدمات پزشکی به لحاظ کمی و کیفی، باید همواره رو به رشد و پیشرفت باشد.
استاندار مازندران در این نشست بر ضرورت تدوین سند آمایش در حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد و رویکرد این سند را بر مشارکت بخش خصوصی بنا گذاشت.
حسین زادگان همچنین بر واگذاری 30 درصد از منصب مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به بانوان تاکید کرد.
دولت سالانه در مازندران بیش از 10 هزار میلیارد ریال هزینه درمانی پرداخت می کند و با اجرای طرح تحول نظام سلامت در پنج سال اخیر حدود 200 هزار مترمربع مراکز درمانی در این خطه شمال کشور از سوی دولت ایجاد شد و حدود 100 هزار متر مربع فضای درمانی در حال ساخت است.
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.