به گزارش خبرنگار ایرنا، کمک گرفتن از کارکنان فعال ، پویا و صاحب نظر از طریق فعال کردن نظام پیشنهادات و کاربردی کردن پیشنهادات اثرگذار در دستگاههای اجرایی از جمله برنامه های محوری احمد حسین زادگان استاندار جدید بود که در نشست معارفه اش مطرح و تاکید کرد که این اقدام می تواند برنامه 100 روزه دستگاههای اجرایی را پربارتر کند.
استاندار مازندران تاکید کرده بود مشارکت دادن منظم و موثر کارکنان در امور مدیریتی و برنامه نویسی نه تنها می تواند بخش زیادی از مشکلات جامعه را حل کند، بلکه چرخ بروکراسی را روان تر کرده ، در کارکنان دستگاهها ایجاد انگیزه می کند و می تواند یکی از معیارهای مهم نظام اداری برای ارتقای کارکنان باشد.
بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، مدیرکل امور اداری و مالی استانداری در اولین جلسه رفاهی و انگیزشی و استخدامی کارکنان دستگاههای اجرایی که به منظور بررسی راه کارهای نشاط و سلامت کارکنان دولت در استان با حضور دستگاههای اجرایی برگزار شد با اشاره به دستور استاندار مبنی بر توسعه نظام مشارکتی در استان گفت: کاربردی کردن نظام پیشنهادات یکی از راهکارهای اساسی برای تحقق مشارکت کارکنان در بخش های مختلف است.
مرتضی ناصحی با تاکید بر عدم غفلت از حضور نیروهای توانمند در دستگاههای اجرایی استان، افزود: کارکنان توانمند ، چابک که در امور مختلف دارای مهارت های کاربردی باشند توسط مدیران مورد توجه و تشویق قرار گیرند تا با ایجاد محرک های انگیزشی مناسب ، ماموریت سازمانی محقق شود.
وی از دستور استاندار جدید در خصوص توجه به کارکنان آسیب پذیر که دارای حقوق های مکفی نیستند خبر داد و گفت: مدیران دستگاههای اجرایی به منظور ایجاد روحیه نشاط و کمک به معیشت کارکنان از طریق اعطای بسته های حمایتی ، اهتمام نمایند تا به توسعه به معنای واقعی دست یابیم .
ناصحی پرداخت حقوق کارکنان را از اولویت های اساسی دستگاههای اجرایی برشمرد و افزود: باید به کارکنان فرصت رشد داده و مسائل و مشکلات سازمان با آنها به اشتراک گذاشته شود.
وی افزود: مسیر ارتقای شغلی کارکنان باید هموار شود و حسن انجام وظایف محوله مبنای دستیابی به جایگاه مد نظر اداری باشد .
مدیرکل امور اداری و مالی استانداری ، آموزش کارکنان برای افزایش توانمندی در محیط کار را مؤثر برشمرد و گفت: توسعه ورزش همگانی ، انگیزش های مادی و فراهم نمودن سفرهای ارزان قیمت از جمله محرک های نشاط کارکنان در ادارات است .
وی از ایجاد ساز و کارهای لازم برای برگزاری جلسات و دوره های آموزشی به صورت ویدئو کنفرانس در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: این امکانات ظرفیتی برای ادارات ایجاد می کند تا از ماموریت های غیر ضروری پرهیز شود و با صرفه جویی در هزینه های جاری ، امکان محرک های انگیزشی برای افزایش بهره وری کارکنان ممکن شود.
ناصحی با بیان این مطلب که کنترل حضور فیزیکی کارکنان در محیط کار نمی تواند مبنای بهره وری آن ها قرار گیرد، گفت: مدیران دستگاههای اجرایی از پرداختن به امور حاشیه ای پرهیز و ارزیابی مستمر عملکرد کارکنان را پایش کنند.
** ابلاغ شرح وظایف کارکنان استانداری
مدیرکل امور اداری استانداری مازندران همچنین از ابلاغ شرح وظایف کارکنان استانداری به دنبال دستور استاندار جدید و معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خبر داد و گفت: منشور سازمانی کارکنان استانداری تهیه و بزودی در مکان مناسب جانمایی می شود .
وی با استقبال از پیشنهادات و راهکارهای عملیاتی دستگاههای اجرایی استان، از ارائه گزارش ماهانه در خصوص چگونگی اجرای دستور استاندار مبنی بر حمایت مدیران از کارکنان زیرمجموعه و ایجاد نشاط در محیط کاری خبر داد و گفت: همه مشکلات معطوف به امور مالی نیست و بسیاری از موانع اگر بموقع پیگیری شوند ، رفع خواهد شد .
ناصحی پرداخت اضافه کار کارکنان بر اساس ارزیابی عملکرد عادلانه را مهم و دارای برد انگیزشی دانست و افزود: نباید پرداخت اضافه کار به کارکنان به جای ترویج روحیه نشاط و امید ، زمینه اعتراضات و بی عدالتی سازمانی شود.
وی بر فضاسازی مناسب محیطی با نشاط برای کارکنان تاکید کرد وگفت: تبدیل وضعیت کارکنان یکی از دغدغه های اصلی نیروی انسانی است، لذا مدیران از تمام ظرفیت ها برای تحقق این مطالبه کارکنان استفاده کنند.
1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.