جهانگیر بائی لاشکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در نوشهر افزود:‌ حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی در صنعت این استان در 9 ماهه سال قبل 226 میلیارد تومان بود که امسال با 54 درصد افزایش به 349 میلیارد تومان رسید.
وی تصریح کرد: با توجه به این میزان سرمایه گذاری در مازندران 2هزار و 676 فرصت شغلی در حوزه صنعت، معدن و تجارت ایجاد شد و نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد نیز اشتغالزایی در این حوزه افزایش یافت.
بائی لاشکی خاطرنشان کرد: بیشترین حجم سرمایه گذاری در این حوزه به ترتیب در بخش صنایع شیمیایی، غذایی و فلزی مازندران انجام گرفت.
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل صنعت ،معدن و تجارت مازندران افزود: در این مدت نیز 25میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان طرح های صنعتی حوزه روستایی دراین استان از صندوق توسعه ملی پرداخت شده است.
بائی لاشکی گفت: از طریق سامانه فراگیر کارا 74 میلیارد تومان در این مدت به 65 واحد تولیدی پرداخت شد وضمن اینکه 40 طرح دیگر در حوزه این اداره نیز 54 میلیارد تومان مصوب شده و مراحل پایانی برای دریافت تسهیلات را درحال طی کردن هستند.
سامانه 'کارا ' براساس مصوبه اواخر خرداد 1396 ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مبنی بر ارائه تسهیلات به طرح های اشتغالزا و در راستای اجرای قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، به منظور تسهیل در فرایند ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران و کارآفرینان راه اندازی شده است
مازندران با بیش از سه هزار و 150 واحد تولیدی و صنعتی و حدود 80 هزار نفر شاغل در این واحدها، رتبه نهم کشور را به لحاظ تعداد واحد تولیدی به خود اختصاص داده است که بیشترین آنها در بخش صنعت کانی غیر فلزی با 1217 فقره و صنعت غذایی با 532 فقره فعالیت دارند.
1295/ 1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.