به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان در پیامش نوشت: از آنجایی که انتشار ارزیابی سیستم رتبه بندی دانشگاهها و موسسه های آموزش عالی تایمز که برای سال 2019 دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل را برترین دانشگاه کشور انتخاب کرد و موجی از شور و شعف را در جامعه به راه انداخت، مراتب خرسندی و ابتهاج خود را اعلام می دارم. ‎
وی با تبریک این افتخار آفرینی به اعضای هیات علمی، پژوهشگران، دانشجویان و کادر اداری دانشگاه صنعتی نوشیروانی، تاکید کرد: امیدوارم در سایه اهتمام متعهدانه و خودباورانه جامعه دانشگاهی شاهد ترقی و تعالی افزون تر رهپویان علم و دانش باشیم با هدف درنوردیدن مرزهای علم و دانش در راستای منویات مقام معظم رهبری و تدابیر ریاست محترم جمهوری وفق سیاست های کلان علم و فنآوری باشیم.
استاندار مازندران تصریح کرد: بی تردید توفیقات بین المللی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در رقابت و همکاری با دانشگاههای معتبر داخلی و خارجی موجب امیدبخشی و حرکت آفرینی برای سایر دانشگاهها ، دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی است تا با خودباوری ملی، شعار ' ما می توانیم ' را به منصه ظهور برسانند.
حسین زادگان اینگونه موفقیت ها تر عرصه علم و فنآوری را موجب رشد و تعالی جامعه و شکوفایی استان مازندران دانست و تاکید کرد که با اینگونه افتخارآفرینی ها روح واقف خیراندیش آن دانشگاه حرکت آفرین در رضوان الهی شاد خواهد شد.
استاندار مازندران نوشت: در آستانه تصدی مدیریت ارشد دیارعلم ، ادب و فر هنگ؛ نخبگان ، فن سالاران ، دانشمندان و پژوهشگران جوان استان را به همفکری، هم افزایی، مسئله یابی وحل مسائل مختلف استان دعوت نموده و برهمین اساس کلیه مدیران دستگاه های اجرایی را مکلف به ارتباط فعالانه با دانشگاه ها و مراکز علمی وفرهنگی می نمایم.
وی افزود: در هفته پژوهش و فناوری این رخداد شوق آفرین را محرکی برای تعامل سازنده چهاررکن مهم دانشگاه، دولت، صنعت و جامعه می دانم و بر کاربست یافته های پژوهشی در حوزه سیاستگذاری، برنامه ریزی و روندهای اجرایی استان تاکید دارم.
حسین زادگان همچنین در این پیام اتاق فکر توسعه و تعالی و همچنین جامعه دانشگاهی و حوزوی ، علمی و فرهنگی، مدنی و رسانه ای را به ارائه برنامه های عملیاتی جهت اجرای سه راهبرد آینده گرایانه معطوف به امید اجتماعی، تدبیر اقتصادی و اعتدال سیاسی جهت توسعه و تعالی استان مازندران فرا خواند.
** رتبه بندی تایمز چیست؟
سیستم رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی تایمز یکی از مشهورترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است که از سال 2004 انجام می شود و دانشگاههای ایران از سال 2012 در این رتبه بندی قرار گرفتند.
در این رتبه بندی 13 شاخص در پنج گروه شامل آموزش، پژوهش، استنادها، درآمد صنعتی و وجه بین‌المللی مورد ارزیابی قرار می گیرد.
امسال 18 دانشگاه از ایران در این رتبه بندی حضور داشتند که دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با کسب بیشترین امتیاز در مجموع پنج شاخص از میان این دانشگاهها، رتبه نخست را کسب کرد.
دانشگاه نوشیروانی بابل با این که برای نخستین بار امسال در رتبه بندی تایمز حضور داشت در عین حال به لحاظ کسب امتیاز در مجموعه شاخص ها، رتبه دوم دانشگاههای جهان اسلام را از آن خود کرد.
این دانشگاه همچنین با کسب امتیاز 99.1 در شاخص استنادات که مهم ترین شاخص ارزیابی علمی دانشگاههاست رتبه رتبه اول دانشگاههای آسیا و رتبه 14 دانشگاههای جهان را به همراه دانشگاه آکسفورد انگلیس به خود اختصاص داد.
** سابقه دانشگاه نوشیروانی بابل
دانشگاه نوشیروانی بابل قریب 50 سال پیش توسط مرحوم سید حسین فلاح نوشیروانی تاسیس شده و همچنان بخش عمده از درآمد آن وقفی و از سوی خیران است.
ساخت دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل از سال 1348 آغاز شد و امروز حدود 400 عضو هیات علمی و کارمند و بیش از 6هزار دانشجو مشغول به تحصیل در 6دانشکده مهندسی عمران، مکانیک، صنایع و مواد، شیمی، برق و کامپیوتر و علوم پایه دارد.
این دانشگاه در سال 1352 بر اساس وقف و کمک‌های مردمی نه با پول دولت، به عنوان دانشکده فنی دانشگاه مازندران شروع به جذب دانشجو کرده است و به همین دلیل از سرمایه اجتماعی بالا و حساسیت عمومی برخوردار است.
سید حسین فلاح معروف به نوشیروانی بنیانگذار دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بازرگان و نیکوکار ایرانی که در سال 1350 دار فانی را وداع کرد، بنا به قولی چهار پنجم از ثروت خود را در جهت امور خیریه و ارتقاء سطح بهداشت، رفاه، آموزش و امور مذهبی مردم هزینه کرده است که از آن جمله می توان به ساخت و احداث مدرسه ، هنرستان ، انیسیتو ، دانشـکده ، درمانـگاه ، زایشـگاه ، بانک خون ، پرورشـگاه ایتـام ، بیمارستـان ، مسجـد ، پل و غیره اشاره کرد.
1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.