نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: تعلیم و تربیت فرزندان جامعه مهم ترین نقش اساسی آموزش و پرورش در نهاد اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،آیت الله نورالله طبرسی بعدازظهر امروز در نشست با مسئولان و فعالان قرآن ،عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران به نقش آموزش و پرورش در رشد و تکامل دانش آموزان اشاره کرد و اظهار داشت: مدرسه از مهم ترین نهادهاى اجتماعى، تربیتى و آموزشى و اصلى ترین رکن تعلیم و تربیت است.

وی افزود: آموزش و پرورش پایه و اساس هر نظام و جامعه است اگر جامعه ای از نظام آموزش و پرورش محروم باشد آن جامعه،جامعه جاهلیت است.

نماینده ولی فقیه در مازندران رشد و توسعه یک کشور به پرورش انسان‌های آگاه و برخوردار از مسئولیت بستگی دارد،گفت: جامعه ما زمانی اصلاح می شود که آموزش و پرورش به عنوان نهاد انسان ساز در انجام کارهای خود دقت خوبی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروز آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد اجتماعی نقش اساسی در تعلیم و تربیت فرزندان جامعه برعهده دارد خانواده‌ها هم می‌تواند در کنار آموزش و پرورش در تربیت صحیح فرزندان نقش اساسی ایفا کنند.

آیت الله طبرسی گفت: آموزش و پرورش با برنامه ریزی صحیح و درست می‌تواند روحیه امید و نشاط را در بین دانش آموزان گسترش داده و با پرورش انسان‌های آگاه در موفقیت کشور گام‌های اساسی بردارد.

وی استفاده نامناسب از فضای مجازی را یکی از آسیب های اجتماعی مهم برشمرد که خانواده ، دانش آموزان و جامعه را درگیر خود کرده است در چنین شرایطی نقش آموزش و پرورش به عنوان نهاد تربیتی در مقابله با این آسیب مهم است.

آیت الله طبرسی تصریح کرد: اگر خانواده،محیط و مدرسه به عنوان سه الگوی مهم در جامعه یکصدا باشند آنوقت است که جامعه ما اصلاح شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران توسعه فرهنگ اقامه نماز و قرآن و عترت را در توسعه مهارت‌های فردی و فعالیت‌های اخلاق محور و ایجاد روحیه امید و نشاط در بین دانش آموزان مهم دانست و گفت: دانش آموزان با تمرکز به این سه رویکرد می‌توانند آینده روشنی را برای خود، خانواده و جامعه رقم بزنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.