به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم پایانی این جشنواره سه روزه که در سالن پیامبر اعظم (ص) دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، از خالقان 64 اثر هنری در 14 رشته تجلیل شد.
دبیر جشنواره ققنوس در حاشیه مراسم پایانی این رویداد هنری به خبرنگار ایرنا گفت که آثاری که امروز معرفی و تجلیل شد مربوط به دومین و سومین دوره جشنواره بوده است.
محمود یوسفی توضیح داد: جشنواره ققنوس از سال 95 پایه گذاری و همان سال دوره اول برگزار شد و برای دوره دوم در سال 96 فراخوان دادیم که آثار جمع آوری شده بود ولی جشنواره برگزار نشد.
وی افزود: امسال همزمان با سومین دوره، آثار مربوط به دوره دوم هم داوری و برترین ها مشخص شدند که همراه با برترین های دوره سوم امروز معرفی و تجلیل شدند.
یوسفی گفت: برای جشنواره دوم که فراخوان دادیم از 22 استان 14 هزار اثر به دبیرخانه ارسال شده بود ولی در دوره سوم تعداد استان ها به 23 و آثار ارسالی به 17 هزار رسید.
وی افزود: در مجموع از هر دو دوره پس از بازبینی اولیه 250 اثر وارد مرحله داوری نهایی شد که بر اساس نظر هیات داوران 64 اثر به عنوان برترین ها شناسایی شدند.
یوسفی با اعلام این که جشنواره ققنوس در چهار حوزه هنرهای تجسمی، نمایشی، موسیقی و ادبیات و در مجموع 14 رشته برگزار می شود.
دبیر جشنواره ققنوس از دانشجویان دانشگاههای لرستان، البرز، ایلام و اردبیل به عنوان دارندگان بیشترین آثار برتر یاد کرد و توضیح داد: لرستان با هفت اثر رتبه اول را کسب کرد، البرز با 6 اثر برگزیده به مقام دوم دست یافت و اردبیل و ایلام هم هر یک با پنج اثر برگزیده به مقام مشترک سوم رسیدند.
دانشجویان هنرمند دانشگاههای مازندران هم در این جشنواره موفق به کسب سه عنوان برتر در رشته های مستند و عکاسی شدند.
سومین دوره جشنواره هنری دانشجویی ققنوس از روز جمعه به میزبانی استان مازندران آغاز به کار کرده بود.
برگزاری کارگاهها و کلاس های آموزشی با حضور اساتید بنام عرصه هنر کشور در زمینه های مختلف از برنامه های جنبی این جشنواره بود.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.