مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری بسیج مازندران بر ضرورت حمایت مسئولان از دستاوردها و اختراعات مخترعین استان و حتی کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،محمد هادی موذن در دیدار با آیت الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران که بمناسبت هفته پژوهش در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد،با بیان اینکه سازمان بسیج علمی یکی از سازمان های حامی مبتکرین، مخترعین و محققین در استان است،اظهار داشت: بالغ بر 1300 حمایت معنوی و 600 حمایت معنوی از نخبگان و مخترعین استان شده است.

وی افزود: این سازمان در جهت حمایت پژوهشگران 5 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می کند این میزان در سطح کشور 10 تا 20 میلیون است.

مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری بسیج مازندران گفت: این نخبگان برغم دعوت نامه از آن سوی مرزها به ندای مقام معظم رهبری لبیک گفته وبرای کمک به کشور کمر همت بسته اند .

وی از افتتاح 5 مرکز رشد در مازندران خبر داد و یادآور شد :از این تعداد 3 مرکز در ساری ،یک مرکز در بابل و یک مرکز در نوشهر بوده است .

موذن ادامه داد: این مراکز طرح های خلاقانه نخبگان را به ثروت ،اشتغال و دانش بنیان تبدیل می کند.

وی با اعلام اینکه مرکز رشد نوشهر در سال 98 ،استارت می خورد ،تصریح کرد: 22 پایگاه علمی در استان وجود دارد که زمینه رشد دانش های پژوهشی قشرهای مختلف همچون دانش آموزان ،اساتید و نخبگان را فراهم می کند.

موذن با بیان اینکه از 5 اختراع مخترعین استان کشوری است که از این اختراعات 2 اختراع را هنوز کشورهای دیگر به آن دست پیدا نکرده اند،گفت: هشت اختراع نیز جزء پنج تکنولوژی برتر دنیا به شمار می آید.

مسئول بسیج علمی پژوهشی و فناوری بسیج مازندران خواستار حمایت مسئولان از طرح ها و اختراعات مخترعین و نخبگان استان شد و افزود: دغدغه امروز نخبگان تولید نیست بلکه بازار عرضه محصولات در حوزه فناوری است که نیاز به عزم جهادی مسئولان است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.