به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمود مشایخ در خطبه‌های نماز جمعه نوشهر افزود: هدف آمریکا نه ‌تنها ترساندن دیگر کشورها از ایران بلکه ایجاد و توسعه حزب‌الله ‌هراسی در منطقه است.
وی تأکید کرد: آن‌ها با تمرکز بر دالان ‌هایی که حزب‌الله لبنان ساخته است، آن را تهدیدی برای رژیم صهیونیستی و امنیت منطقه تلقی می‌کنند.
امام‌جمعه نوشهر ادامه داد: چهار سال است که آل‌سعود با پشتیبانی آمریکا مشغول جنگ با یمن و بمباران مردم این کشور است ولی اعتراضی نمی‌شود.
مشایخ اظهار داشت: در حادثه اهواز و حمله به نیروهای در حال رژه، یک کودک چهارساله نیز شهید شد و چند روز پیش نیز احمد یاسری صبری، کودک پنج‌ساله فلسطینی به دست نظامیان اسرائیل به شهادت رسید ولی صدایی از مدعیان حقوق بشر درنیامد.
وی گفت: در اعتراضات اخیر مردم فرانسه، تاکنون چند نفر کشته و صدها نفر زخمی و بازداشت شده‌اند و باید به غربی‌ها گفت که چطور در ایران اعتراضی می‌شود فوری موضع می‌گیرید و جنگ روانی به راه می‌اندازید ولی دربارهٔ وقایع فرانسه سکوت کرده‌اید.
او با اشاره به لزوم تقویت اقتصاد کشور، افزود: الآن چند سال است که رهبر معظم انقلاب، شعار سال را اقتصادی انتخاب می‌کند و لازم است با تحقق اقتصاد مقاومتی، این شعار اجرایی شود.
امام‌جمعهٔ نوشهر با گرامیداشت یاد شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه بیان کرد: در قبل از انقلاب به دانشگاهیان می‌گفتند که حوزویان کهنه ‌پرست‌اند و به حوزویان نیز می‌گفتند که دانشگاهیان بیگانه‌پرست هستند.
مشایخ افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران، حوزه و دانشگاه به هم نزدیک شدند ولی دشمن تلاش دارد آن‌ها را جدا کند.
وی گفت: علمای بزرگ تاریخ ما مثل ابن‌سینا و بیرونی و رازی، قبل از آنکه فیلسوف و پزشک و دانشمند باشند، عالم دینی بودند.
7517/ 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.