به گزارش خبرنگار ایرنا، قائم‌مقام مجمع بیداری اسلامی در این یادواره با اشاره به تحریم دشمنان و شرایط کشور ، گفت: اگر چه شرایط سختی است، اما می‌شود آن را با پا گذاشتن روی منافع فردی و حزبی و رفتن به سمت کارهای بزرگ با الگوگیری از شهدا کنترل کرد.
سردار عبدالله مبینی افزود: یکی از برکات و ثمرات شهدا، مقام بالا و معنوی آنهاست که به دلیل معامله‌ای که باخدا کردند در پیشگاه خداوند دارند و تک‌تک شهدای مازندران نیز نقش بی‌بدیلی در طول جنگ تحمیلی داشتند.
وی به نقش بی بدیل و متفاوت شهید کشوری در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: کاری که شهید کشوری در آغاز جنگ انجام داد کار دهها سازمان رزم بود و نشان داد یک خلبان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با کمترین امکانات می تواند جلوی یک هجوم سراسری دشمن را بگیرد و کل سازمان زرهی آنها را زمین گیر کند.
سردار مبینی با تشریح وضعیت جبهه های جنگ تحمیلی در آغاز حمله رژیم بعثی عراق، توضیح داد: هیچ نیروی نظامی سازمان ‌یافته‌ای وجود نداشت که خط پدافندی تشکیل دهد و در چنین شرایطی شهدایی مانند کشوری و شیرودی در هوانیروز کار بی نظیری انجام دادند که دشمن را غافلگیر و تمام برنامه های آنها را از هم پاشید.
وی با تاکید بر این که شهید کشوری باعث شد تا هیمنه و ابهت دشمن فرو بریزد، گفت: شهدایی مانند شهید کشوری با ایثار، فداکاری و انتخاب راه‌های مؤثر آن ‌چنان دشمن را زمین‌ گیر کردند که علاوه بر جلوگیری از حرکت دشمن به سمت جلو، چنان روحیه ای به رزمندگان در جبهه های دفاع از حق دادند که توانستند موازنه را به نفع ما به هم بزنند.
قائم مقام مجمع بیداری اسلامی با اعلام این که تا پیش از عملیات ثامن الائمه (ع) رزمندگان ایرانی هر حمله ای انجام می دادند، موفق نمی شدند، افزود: بعد از عملیات ثامن‌الائمه عملیات‌ های پی ‌در پی به وقوع پیوست که همه آن بر گرفته از رشادت شهدای والامقامی چون شهید کشوری، صمصام طور، هاشمی و تک‌تک شهدایی بود که در طول دفاع مقدس نقش آفرینی بی بدیلی داشتند.
وی امنیت کنونی کشور را مدیون خون شهدا دانست و ادامه داد: اگر امروز ایران اسلامی به ‌عنوان امن‌ترین کشور در منطقه شناخته می شود به خاطر جان فشانی های شهدایی مانند شهید کشوری است و دیگر رزمندگان شهید است.
سردار مبینی بر ضرورت پاسداشت دستاوردهای برگرفته از خون شهیدان تاکید کرد و گفت: دشمن در این تحریم ها به دنبال ایجاد شکاف میان مردم و مسئولان هستند ولی ملت ما ثابت کرده هرگاه در هر زمینه‌ای مشکل وجود داشته خودش وسط میدان می آید و به صورت جهادی آن را حل می کند.
وی به تجربه مقابله با تحریم های دشمنان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: همه مشکلات امروزی که ناشی از تحریم باشد قابل دور زدن و مدیریت کردن است و خیلی مشکلات بزرگ‌تر را در زمانی که در اوج نبودیم پشت سر گذاشتیم.
9927/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.