مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت :در هشت ماهه سالجاری 64نفر(همگی مرد) بر اثر حوادث کار در استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9 درصد کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،علی عباسی اظهار کرد:بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در هشت ماهه سالجاری به ترتیب شهرستان ساری  با  10 ، آمل با 9 و تنکابن با 8 مورد بیشترین  و شهرهای  با   و شهرهای سوادکوه ،نکا و جویبار و گلوگاه هر کدام با یک مورد فوتی ،‌ کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران تصریح کرد: بر اساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با 26 نفر ، برق گرفتگی با 25 ، اصابت جسم سخت با 7 و سایر موارد با 6 مورد در رتبه بعدی قرار دادند.

وی گفت: بر اساس تفکیک ماه مرداد با 16 ، مهر با 12 ، تیر با 9 مورد بیشترین   و فروردین با 5 مورد کمترین آمار فوتی در آن به ثبت رسید.

عباسی ادامه داد: سنین 31 تا 40 سال با 17مورد بیشترین فوتی و کمتر از 20 سال با 5 فوتی کمترین آمار را داشتند.

وی با بیان اینکه از تعداد 64مورد فوتی 53 نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند گفت: همچنین از 64 فوت شدگان حوادث کار در هشت ماه سالجاری 4 نفر دارای ملیت غیر ایرانی هستند.

 مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان میباشد گفت:ارزش نهادن به جان انسانها ، داشتن برنامه ایمنی در کار ، رعایت استاندارد ها و قوانین مربوطه ، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.