به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمد قاسمی در خطبه های نماز جمعه ساری نامگذاری 16 آذر ماه به عنوان روز دانشجو را از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: آنان در چنین روزی در سال 1332خورشیدی با اظهار مخالفت با حضور معاون رییس جمهوری آمریکا در کشورمان، آزادگی و ضد استکبار بودنشان را به نمایش گذاشتند.
وی گفت: دانشجویان انقلابی با شهادت خویش در چنین روزی جنبش دانشجویی را بنیان نهادند.
خطیب جمعه ساری افزود: امام راحل و رهبر معظم انقلاب نسبت به دانشجو و معلم عنایت بسیار زیادی داشتند و این دو فقیه بزرگوار همواره از معلم و دانشجو به عنوان افتخارات فرهنگی و سیاسی کشور یاد کرده و اعتقاد داشته اند که وجود آنان در ترویج احکام الهی نقش ارزنده ای دارد.
قاسمی افزود: پایندی به مبانی انقلاب، پایبندی به استقلال همه جانبه، اهمیت دادن به آرمانهای بلند انقلاب، دشمن شناسی و تقوای الهی از ویژگی های جنبش دانشجویی است.
وی ادامه داد: جنبش دانشجویی عامل ترس و وحشت دشمنان است و بدخواهان نظام برای رخنه در این جنبش مقدس و انقلابی نقشه های بسیاری در سر دارند که سطحی نگریستن، افتادان در دامان احزاب، بی تفاوتی نسبت به وقایع سیاسی و فاصله گرفتن از نظام از مهم ترین آنهاست.
قاسمی گفت: به رغم توطئه های شبانه روزی دشمن، جنبش دانشجوی همواره یار و یاور ولایت فقیه بوده و راه همکلاسی های 16آذر را ادامه می دهند.
امام جمعه موقت ساری همچنین حمایت آمریکا از عربستان صعودی را اقدامی ننگین دانست و افزود: در نادانی و ظلم آنها بس که خبر نگار منتقد خویش را قطعه قطعه کرد و بقایای جسدش را در اسید حل کردند.
وی گفت: حمله ناجوانمردانه رژیم صعودی به سرکردگی آمریکا به یمن و کشتار وحشیانه مردم بیگناه این کشور دلیلی دیگر از عدم رعایت حقوق بشر است.
او افزود: این در حالیست که اعدام منصفانه یک قاتل و جنایتکار که با اتوبوس مردم بی دفاع و کارکنان خدوم نیروی انتظامی را کشت، بهانه قرار داد و در رسانه های مزدورشان اعلام می کنند که در جمهوری اسلامی ایران حقوق بشر رعایت نمی شود.
قاسمی گفت: اعتراض مردم فرانسه از سوخت فسیلی را بی اهمیت جلوه داده و چنانچه شخصی در ایران اسلامی بر سر مسئولی فریاد بزند را حرکت ضد حکومت و جمهوری اسلامی را منافی حقوق بشر جلوه می دهند.
وی افزود: همه دنیا واقفند که جرم جمهوری اسلامی فقط و فقط دفاع از مظلومان و ستمدیدگان است.
امام جمعه موقت ساری گفت: در هفته گذشته دو انتصاب از مسئولان بومی در مازندران برگزار شد که این انتخاب فرخنده را به هم استانی هایم تبریک می گویم.
او افزود: مازندران به رغم دارا بودن نعمت های خدادای از قبیل دریا، جنگل و منابع طبیعی عقب مانده و آنگونه که در شان مازندرانی ها است اقدامی برای این استان نشده که امیدوارم با انتصاب آقای مجید حسین زادگان به عنوان استاندار، این عقب ماندگی ها جبران شود.
9919/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.