به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد حسین زادگان روز پنجشنبه در آیین معارفه اش به عنوان بیست و سومین استاندار مازندران افزود: ایجاد همگرایی و افزایش امید اجتماعی در جامعه با همراهی و همکاری تمام دستگاهها اعم از دولتی، حاکمیتی، مردم و تشکل های مردم نهاد و رسانه ها امکان پذیر است.
وی عمل نکردن بر اساس شرح وظایف قانونی را مهم ترین علت واگرایی مدیریتی دانست و تاکید کرد: تمامی بخش های مدیریتی باید مطابق شرح وظایفشان عمل کنند و خوشبختانه ما در مردم واگرایی نداریم و این آسیب از بدنه مدیریتی به جامعه تزریق می شود.
استاندار جدید مازندران گفت: اگر ما بتوانیم براساس وظایف قانونی که بر عهده داریم انجام وظیفه کنیم، خللی در همگرایی و انسجام نیروها ایجاد نمی شود و زمینه برای توسعه متوازن فراهم خواهد شد.
وی افزود: اگر تمام قطعه های پازل تاثیرگذار بر امید اجتماعی در جامعه در کنار یکدیگر قرار بگیرند و هر مدیری نیز طبق وظایف قانونی سهم خود را بپردازد، مشکل لاینحلی در جامعه باقی نمی ماند و میزان رضایت مندی مردم که سبب افزایش امید اجتماعی می شود، بیشتر خواهد شد.
** درخواست برنامه 100 روزه از مدیران
حسین زادگان حل مشکلات مردم را وظیفه دستگاهها و مدیران دانست و از تمامی مدیران دستگاههای اجرایی استان خواست تا برنامه 100 روزه ای برای گره گشایی از مشکلات مردم خارج از اقدامات کلیشه ای ارائه دهند.
وی گفت: کسی قرار نیست از خارج استان برنامه های توسعه‌ای برای ما اجرا کند و باید به خودمان رجوع کنیم و با قبول مشی اعتدالی دولت تدبیر و امید کارها را پیش ببریم و تمام موافقان و مخالفان دولت با پذیرش این مشی اعتدالی به وظایفشان عمل کنند.
او افزود: برنامه 100 روزه مدیران باید به گونه ای باشد که در پایان دوره بتوانند گزارش آن را که منجر به افزایش امید اجتماعی شده به مردم ارائه دهند.
استاندار جدید مازندران ' امید اجتماعی، تدبیر اقتصادی و اعتدال سیاسی ' را شعار دوره مدیریتش در استانداری تعیین کرد و گفت: امید اجتماعی با تدابیر اقتصادی مناسب و تلاش برای اجرای آنها از یک سو و در نظر داشتن اعتدال سیاسی قابل تحقق است و این موضوع را تمامی بخش های مدیریتی باید مد نظر قرار دهند.
حسین زادگان نقش رسانه ها، تشکل های سیاسی و صنفی و نخبگان را در تحقق افزایش امید اجتماعی موثر دانست و توضیح داد: نقش رسانه ها در رساندن مطالبات مردم به مسئولان و اطلاع رسانی عملکرد دولت و مدیران و دستگاهها به جامعه تعریف می شود و باید از این ظرفیت بدرستی استفاده کرد.
وی مدیران دستگاههای اجرایی را به داشتن سعه صدر در برابر نقد رسانه ها فراخوانند و گفت: هیچ مدیریتی حق ندارد بابت نقد رسانه ها حتی اگر غیرمنصفانه از آنها شکایت کنند مگر آن که توهین و افترا داشته باشند.
نماینده عالی دولت در مازندران بر ادامه برنامه های استاندار سابق تاکید کرد و اظهار داشت: ما در کشور کمبود برنامه نداریم، بلکه مهم ترین مشکل ما این است که برنامه ها به درستی اجرا نمی شود یا در بین راه با چالش مواجه می شود.
حسین زادگان با تاکید بر این که مازندران دارای ظرفیت های زیادی برای توسعه است، بر ضرورت آسیب شناسی برنامه های اجرایی ناکام تاکید کرد و افزود: ما با وجود داشتن مرز مشترک و ظرفیت های زیرساختی چون بنادر سه گانه و سایر توانمندی ها هنوز نتوانستیم به درستی ارتباط اقتصادی خوبی با کشورهای حاشیه دریای خزر داشته باشیم.
وی توضیح داد: لازم است ظرفیت های اقتصادی و زیرساخت های استان را بدرستی به سرمایه گذاران بخش خصوصی معرفی کنیم و لازم است تشکل های بخش خصوصی در این زمینه فعال تر وارد عمل شوند و به وظایفشان عمل کنند.
استاندار مازندران با تاکید بر این که این استان می تواند بخش زیادی از کمبود درآمد ناشی از فروش نفت را جبران کند، گفت: .ارز آوری در شرائط فعلی کشور با فروش نفت سخت شد باید تولید محصولات کشاورزی صادرات محور هم به اقتصاد استانی و هم ملی کمک کنیم.
حسین زادگان حفظ ظرفیت های موجود را یکی از تدابیر اقتصادی مهم برشمرد و اظهار داشت: ظرفیت موجود واحدهای تولیدی باید حفظ شود و بانک ها باید همکاری لازم را داشته باشند و در حوزه کشاورزی و گردشگری هم باید از ظرفیت های بدرستی استفاده کنیم.
حسین زادگان اجرایی شدن نظام انتقاد و پیشنهاد ات را در ادارات دولتی مورد تاکید قرار داد و ابراز ابراز امیدواری کرد که با ایجاد سامانه الکترونیکی، نظام انتقاد و پیشنهاد در ادارات از حالت سنتی و صندوقی فعلی خارج شود و همه مردم بتوانند نظر خود را برای پیشبرد کارکرد دستگاه های اجرایی عملیاتی کنند.
در این آیین حکم انتصاب حسین زادگان به عنوان بیست و سومین استاندار مازندران قرائت و توسط معاون سیاسی وزیر کشور به او اهدا شد.
حسین زادگان پیش از این با حفظ سمت معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، سرپرستی این مجموعه را پس از رفتن محمد اسلامی به وزارت راه و شهرسازی بر عهده داشت.
اسلامی از آذر ماه سال 96 به عنوان بیست و دومین استاندار مازندران معرفی شده بود و آبان ماه امسال با رای اعتماد نمایندگان مجلس سکان وزارت راه و شهرسازی را در اختیار گرفت.
6990/1654/6982
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.