به گزارش خبرنگار ایرنا، تا سال گذشته از 50 هزار معلول شناسایی شده در مازندران تنها 16 هزار نفر زیر پوشش بهزیستی قرار داشتند.
مدیرکل بهزیستی مازندران روز چهارشنبه در همایشی به مناسبت روز جهانی معلولین در ساری گفت که در حال حاضر هیچ معلولی در مازندران پشت نوبت دریافت خدمات بهزیستی نیست.
سعید آرام ارائه خدمات توانبخش، درمانی ، رفاهی ، معیشتی، خدمات تحصیلی و آموزشی و همچنین مستمری را از جمله خدمات بهزیستی به جامعه معلولان برشمرد.
وی گفت که دولت تدبیر و امید در راستای حمایت از معلولان و با نگاه ویژه به گفتمان اجتماعی در میان همه اقشار فارغ از محدودیت ها و نگرش ها، فعالیت های گسترده ای را در حوزه مسائل اجتماعی به خصوص در حوزه معلولین داشته است که از جمله آن بازبینی و اصلاح قانون جامع حمایت از حقوق معلولین بود که در همصدایی و هم افزایی دولت و مجلس انجام شد.
آرام تاکید کرد: با اصلاحات جدید در قانون حمایت از معلولین از این پس وظیفه و تکلیف همه مسئولین و دستگاههای دولتی است که با اجرای دقیق این قانون حقوق معلولین را تامین و تضمین کنند.
مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: این قانون بهترین و دقیق ترین قانونی است که تاکنون در ایران برای حمایت از معلولین تدوین و تصویب شد و در اصلاح جدید هم شرح وظایف تمامی دستگاهها و حقوق معلولان و همچنین ضمانت اجرای آن مشخص شده است.
وی افزود: با پشتوانه این قانون، بهزیستی وظیفه خود می داند که به عنوان نماینده قشر کثیر معلولان بدون هیچ چشم پوشی مطالبه گر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان باشد و تمامی حقوق این قشر را پیگیری کند.
مدیرکل بهزیستی مازندران به معلولان اطمینان داد که بهزیستی از هیچ یک از حقوق حقه معلولان چشم پوشی نخواهد کرد و کوتاه نخواهد آمد.
وی گفت: قطعا سازمان بهزیستی قادر نیست همه شرایط و امکانات را برای توانمند سازی معلولان مهیا کند و باید برای ایجاد رفاه اجتماعی معلولان از همه امکانات و همکاری، درتمامی سطوح دستگاه های اجرایی و خدماتی استفاده شود.
آرام روز جهانی معلولان را فرصتی خوبی دانست که با ارائه و نمایش توامندی های معلولان، فراخوانی باشد برای مشاکرت و همدلی جامعه تا حساسیت مسئولان را برانگیزد.
وی گفت: روز جهانی معلولین و دیگر روزها باید فضایی حساسیت زا برای مردم و مسئولین باشد تا نسبت به معلولان احساس مسئولیت کنند و این روز، روز مناسبی است تا همه فکر کنیم که چه اندازه توانستیم برای معلولان جامعه ای سازگار و زندگی با شانیت ایجاد و کرامت آنها را حفظ کنیم.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.