علی رجبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا جمعیت واجد شرایط استان برای دریافت کارت ملی هوشمند را 2 میلیون و 680 هزار نفر اعلام کرد.
وی با اعلام این که جمعیت شرق مازندران کمترین استقبال را از کارت هوشمند ملی داشته اند، گفت: بررسی ها نشان می دهد کمتر از 55 درصد شهروندان نکا، میاندرود و بهشهر اقدام به ثبت نام کارت ملی کردند.
رجبی با هشدار نسبت به نداشتن کارت ملی هوشمند ، افزود: بزودی با نشستی که با استاندار جدید برگزار خواهیم کرد ،لزوم مشارکت بیشتر فرمانداران، بخشداران و دهیاران شرق استان را مورد تاکید قرار خواهیم داد.
وی گفت: از آنجایی که احیای کارت سوخت در دستور کار دولت قرار گرفته است، داشتن کارت ملی هوشمند بسیاری از مشکلات احتمالی را از بین خواهد برد.
رجبی از فعالیت 11 ایستگاه سیار کارت ملی هوشمند در شهرهای مازندران خبر داد و افزود: این پایگاه با هدف تسهیل در صدور کارت ملی هوشمند و صرفه جویی در وقت شهروندان فعال است و افرادی مانند سالمندان، معلولان و جانبازانی که توان حرکت ندارند ،می توانند از طریق این ایستگاه ها برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کنند.
مدیر کل ثبت احوال مازندران گفت: در زمان ثبت نام کارت ملی هوشمند در ایستگاههای سیار احتیاج به پیش ثبت نام نیست و هنگام مراجعه همراه داشتن کارت ملی و حضور فرد الزامی است.
صدور کارت ملی هوشمند در کشور از سال 94 آغاز شد و بر اساس قانون تمامی افراد بالای 15 سال واجد شرایط برای دریافت کارت ملی هوشمند هستند.
مدیر کل ثبت احوال مازندران با بیان اینکه درحال حاضر کمتر از 20 درصد مردم نشانی و کد پستی خودشان را در جا به جایی ها اعلام می کنند، گفت: مردم باید نشانی و کد پستی خود را برای ثبت نشانی قانونی به ثبت احوال ارائه کرده و هرگونه تغییر در آن را به ثبت احوال اعلام کنند.
رجبی اضافه کرد: اگر این تغییر اعلام نشود خدمات هویتی که دولت به افراد ارائه می کند با مشکل رو به رو می شود.
6990/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.