مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: تلاش می کنیم که معلول دارای یک استقلال نسبی باشد تا فعالیت ها و نیازمندی هایش را در جامعه بدون نیاز به دیگران انجام دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،سید سعید آرام صبح امروز یکشنبه در نشست با خبرنگاران با گرامیداشت 12 آذر روز جهانی معلولین با بیان اینکه 15 درصد افراد هر جامعه ای را معلولین تشکیل می دهند که 4.5 درصد آنان نیازمند دریافت خدمات بهزیستی هستند ،اظهار داشت: توانمند سازی افراد معلول از رویکردهای مهم سازمان بهزیستی است.

وی هدف از توانمندسازی را استقلال افراد معلول دانست و افزود: تلاش می کنیم که معلول دارای یک استقلال نسبی باشد تا فعالیت ها و نیازمندی هایش را در جامعه بدون نیاز به دیگران انجام دهد.

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: طی چند سال گذشته دولت تدبیر و امید با رویکرد توجه به اقشار کم درامد و محروم اقدامات خوبی انجام داده است ،پرداخت مستمری برای جامعه هدف از محل هدفمندسازی یارانه از اقدامات مهم بوده است.

وی شمار مستمری بگیران جامعه هدف را تا پایان سال گذشته18 هزار خانوار اعلام کرد که 13 هزار خانوار مربوط به معلولین بوده است و افزود: این میزان در سال 97 به 50 هزار خانوار افزایش یافت که 37 هزار خانوار مربوط به معلولین است.

آرام یکی دیگر از خدمات سازمان بهزیستی را " بهزیستی در خانه " بیان کرد و گفت: این اقدام در جهت حفظ ارتباط بین معلول،جامعه و خانواده است و اینکه خدمات تخصصی را وارد خانه های معلولین سوق دهیم.

وی به راه اندازی " خانه های کوچک معلولان" اشاره کرد و افزود: معلولین فاقد سرپرست در این خانه ها نگهداری می شوند.

آرام شمار معلولین ضایع نخاعی تحت پوشش بهزیستی استان را 910 نفر اعلام و بیان کرد: ماهیانه بین 600 تا 650 هزار تومان یارانه به این افراد پرداخت می شود.

مدیر کل بهزیستی مازندران یکی دیگر از اقدامات سازمان بهزیستی را تامین تسهیلات اشتغالزایی و بیمه عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال 97 تاکنون 28 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به یکهزار 350 نفر جامعه هدف پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال 97 تاکنون 215 نفر از معلولین تحت پوشش بهزیستی استان از کمک هزینه ساخت مسکن برخوردار شدند، ادامه داد: همچنین تا سقف 10 میلیون تومان کمک بلاعوض به معلولین فاقد مسکن پرداخت می شود.

آرام بیان کرد: سازمان بهزیستی تا سقف 18 میلیون تومان بلاعوض و 25 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به خانوادهای دارای معلول روستایی و 30 میلیون تومان تسهیلات به خانواده های دارای معلول شهری فاقد مسکن پرداخت می کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 80 درصد این سهمیه به خانواده های معلولین فاقد مسکن تحویل و مابقی در دست اقدام است ،گفت: در سال 96 ، 451 میلیارد ریال با مشارکت نقدی و غیر نقدی مردم به سازمان بهزیستی استان تحویل شد.

مدیر کل بهزیستی مازندران افزود: همچنین بیش از 30 هزار سبد کالا و هر کدام به ارزش 100 هزار تومان توسط خیرین تهیه و به جامعه هدف اهدا شد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تحصیلی یک میلیارد تومان لوازم التحریر تحصیلی توسط خیرین تهیه و در اختیار جامعه هدف قرار گرفت.

آرام با اشاره به مناسب سازی فضای شهری برای معلولین اشاره کرد و گفت: هنوز ما یک اتوبوس و ایستگاه مناسب سازی شده در سطح استان نداریم که نیازمند دیگر دستگاه ها در این بخش هستیم.

وی افزود: امسال دو هزار و 45 نفر از کمک هزینه ایاب و ذهاب سازمان بهزیستی برخوردار شدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.