به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت اسلام والمسلمین محسن قرائتی روز شنبه در چهارمین اجلاس نماز مازندران در محل سالن دانشگاه فرهنگیان مازندران در ساری افزود: با این که امروز باید در مراسم تشییع پیکر شوهر خواهرم شرکت می کردم اما فقط به خاطر اهمیت و نقش معلمان در ترویج نماز به این اجلاس آمدم.
وی ادامه داد: مسئولان فرهنگی کشور نیز باید در باره تقویت نماز و ارتقای جایگاه آن به طور جدی تفکر کنند.
قرائتی گفت: انتظار می رود وزارتخانه های مهمی همچون آموزش و پرورش و وزارت علوم سهم خود را در حوزه نماز مشخص کنند و با حساسیت خاصی به دنبال ارتقای فرهنگ نماز باشند.
وی افزود: نماز کامل ترین و جامع ترین عبادت هایی است که در هیچ حالتی از بشر ساقط نمی شود چرا که با نماز است که بقیه اعمال مورد قبول قرار می گیرد.
او با بیان این نکته که نماز جزو بهترین اعمال است که باید با رغبت و اخلاص خوانده شود، ادامه داد: بخش عظیمی از آسیب های اجتماعی در این است که نسل نو نسبت به نماز و قران کم توجه شده است.
رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: باید توجه داشت که این اجلاس برای ساختن نماز خوان نیست بلکه در آن مسئولان برای بهبود وضعیت اقامه نماز تصمیم گیری می کنند.
وی با اعلام این که صدها شهرک صنعتی و مسکونی در کشور ساخته شده که مسجد ندارند، افزود: ترویج نماز مهندسی دارد و هنوز در مهندسی شدن نماز کار نشده است.
قرائتی خطاب به دانشجویان فرهنگی استان مازندران با اعلام این که 130 سرنخ در نماز وجود دارد که انسان را به سعادت می رساند، گفت: انتخابات ، آزادی ، توحید ، معاد، طرفدار، مخالف، ورزش ، تغذیه ، کمک به فقرا، زکات، مسواک، شانه، عطر و گلاب، ازدواج، همسر داری ،خورشید ، ماه ، ستاره ، آب ، خاک، یاد شهید ، عدالت، نظم و مردمی بودن سرنخ های اقامه نماز است که در زندگی انسان نقش آفرینی می کنند.
وی با بیان اینکه برخی از طلبه ها خود را در ترویج نماز باخته اند و خودشان را باور نمی کنند،افزود: البته مقصر این روحیه ستاد اقامه نماز کشور است.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این نکته که بچه های امروز می فهمند و در احکام دینی مچگیری می کنند، گفت: امروز برخی از طلبه ها بالای منبر کم می آورند.
وی با اظهار این که فارغ التحصیل شدن در کشور بی معناست، افزود: امروز برای شناختن نماز باید صد چندان کار کنیم.
قرائتی گفت: یکی از سیلی ها که اکنون می خوریم از گناهان ماست و ربطی به تحریم ها ندارد، چراکه برخی ها در تاریکی می رقصند، بدانید همه چیز به مدیریت وابسته است .
وی افزود: این قدر حرف بدون مدرک و دلیل نزنیم ، امروز تمام دانشگاههای تربیتی کشور باید به لقمه حرام بپردازند.
رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: اگر مدیران دستگاههای اجرایی و روسای ادارات اتاق کارشان را بهتر از نماز خانه رسیدگی کنند ، مدیران خوبی نخواهند بود.
6990/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.