آبان و آذرماه زمان برداشت زعفران این گیاه قیمتی در مناطق کوهستانی بهشهر است و براساس نظر مدیریت جهاد کشاورزی و براساس پیش بینی های انجام شده، درآمد 700 میلیون ریالی عاید زعفران کاران بهشهری می شود.

به گزارش ایلنا، مناطق کوهستانی بخش یانسر هزارجریب بهشهر به دلیل دارا بودن شرایط مساعد اقلیمی و آب و هوایی در سال های گذشته مورد توجه خاص برای کشت و تولید زعفران قرار گرفته است.

با بررسی های انجام شده مناطق کشت زعفران در روستاهای بهشهر مشخص و با برنامه ریزی های انجام شده و آموزش های لازم به کشاورزان مناطق مختلف این شهرستان، اکنون سطحی معادل 8 هکتار از اراضی روستاهای اندرات، پیته نو و ولو در حال کشت است.

این روزها زمان برداشت زعفران این طلای سرخ در مناطق کوهستانی بخش یانسر هزارجریب بهشهر، است که به گفته مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان، پیش بینی می شود امسال از سطح 8 هکتاری زعفران در مناطق کوهستانی بهشهر،  700 میلیون ریالی عاید زعفران کاران بهشهری شود.

خلیل حقیقی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا افزود: زعفران در مناطق کوهستانی یانه سر بهشهر، در شهریورماه کشت شده و آبان ماه و آذرماه زمان برداشت این محصول است که صبح زود و قبل از طلوع آفتاب این برداشت انجام می شود.

وی گفت: با همه شرایط پیش بینی شده امسال حدود میزان 40 کیلوگرم زعفران خشک از مناطق کوهستانی بخش یانه سر بهشهر زعفران برداشت می شود که درآمدی در حدود 700 میلیون ریال عاید کشاورزان می شود.

حقیقی با اشاره به سطح 8 هکتاری زعفران در بهشهر اظهار کرد: اگر چه سطح زیر کشت زعفران در این مناطق بسیار کم و اندک است؛ اما این کشاورزان در آغاز راه قرار داتشه و با آموزش های در دست انجام هر سال بر این مقدار از سطح زیر کشت زعفران افزوده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر، زعفران را گیاهی نیمه گرمسیری دانست که دارای در مناطقی که زمستانهای ملایم و تابستان گرم و خشک هستند؛ دارای رشد مناسبی است.

وی حداکثر دما برای رشد این گیاه بین 40-35 درجه سانتیگراد و  یادآور شد: این شرایط در بهشهر فراهم شد و زعفران مناطق کوهستانی در این شهرستان درارتفاع  بین 1300 تا 2300 متر از سطح دریا دارای رشد مطلوبی بوده اند.

حقیقی گفت: کشاورزان مناطق کوهستانی با روی آوردن به کشت زعفران و تغییر الگوی کشت گذشته که گندم و جو بوده است؛ با کمترین هزینه درآمد زایی مناسبی را ایجاد کرده اند که امیدواریم با سطح زیر کشت این محصول، شاهد توسعه اقتصادی در این مناطق باشیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.