رئیس ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد: طلاب به تهذیب و تفسیر قرآن توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش ایلنا از ساری،حجت الاسلام محسن قرائتی جمعه شب در گردهمایی مبلغین قرآن و عترت در ساری با بیان اینکه شیرینی قرآن بسیار زیاد بهتر است آن را به خوبی به دیگران بچشانیم تاکید کرد: طلاب به تهذیب و تفسیر قرآن توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه 400 آیه در حوزه اقتصاد و 500 آیه در حوزه سیاست در قرآن آمده است ،افزود: بایستی نگاه جدید به قرآن کرد و مباحثه تفسیر گرفت و مردم را هدایت کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: دوره مهدویت و دوره تفسیر در دروس طلاب لحاظ شود.

وی با اشاره به تفاوت‌های موجود در میان آیات قرآن تاکید کرد: در شرایط کنونی جامعه استقبال از تفسیر قرآن استثنایی است.

حجت الاسلام قرائتی افزود: جزوه‌‌ای تفسیری را ویژه دانشگاه‌ها نوشتم که در مدت زمان دو سال چند میلیون نسخه از آن به چاپ رسید.

وی  در ادامه با اشاره به اینکه مردم از سخنرانی و تفسیر سیاسی خسته شده‌اند، ادامه داد: مردم به دنبال این هستند که ببیند خداوند متعال چه می‌گوید و بنابراین باید قرآن کریم را جدی گرفت.

حجت الاسلام قرائتی در ادامه با اشاره به اینکه تفسیر دارای ظرفیت بسیار بالایی است، تصریح کرد: چندی پیش مسئولان شهرسازی در نشستی به دنبال این بودند که ببینند قرآن درباره شهرسازی چه گفته است و این کتاب آسمانی برای همه نیازهای بشر برنامه ارائه کرده است.

وی در ادامه با اشاره به برخی از نکات در تفسیر قرآن اظهار کرد: باید تفسیر همراه با برخی از نکات ادبی و اصولی بوده و در کنار آن تهذیب و تبلیغ مورد توجه قرار گیرد و چنین تفسیری بیشتر اثر گذار خواهد بود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: می‌توان تفسیری گفت که چند وجهی باشد و باید به استقبال مردم از تفسیر قرآن پاسخ داد.

وی مهارت در قرآن را از ضروریات دانست و گفت: تمامی حوزه های علمی بایستی این مهارت را بیاموزند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.