به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا ، برنامه های هفته بسیج سپاه کربلای مازندران در بیش از 10 حوزه برگزار شد که شامل افتتاح حدود 60 طرح محرومیت زدایی و عمرانی از جمله خانه مسکونی، مسجد، ساخت جاده و دیگر موارد بود.
همچنین اعزام 150 تیم اردو جهادی به مناطق محروم استان مازندران و 200 اردو فرهنگی و تبلیغی در مناطق مختلف استان از دیگر برنامه های هفته بسیج توسط سپاه کربلا بود.
از دیگر برنامه های هفته بسیج در مازندران می توان به برگزاری 15 یادواره شهدای استان، حدود 2 هزار دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان و آزاده های جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد.
علاوه بر این برگزاری حدود 600 مسابقه ورزشی در رشته های مختلف از جمله فوتبال و والیبال، بخشی از برنامه های هفته بسیج در مازندران بود.
افتتاح تعداد34 پایگاه مقاومت بسیج، افتتاح 6 باب سالن فرهنگی و ورزشی و افتتاح بیش از 50 طرح اقتصاد مقاومتی از برنامه های هفته بسیج بود که در استان مازندران برگزار شد.
برگزاری 20 همایش علمی ، 180 همایش فرهنگی و یکهزار همایش بصیرتی و نهضت روشنگری در سراسر استان بخشی از برنامه های سپاه کربلا بود که در هفته بسیج برگزار شد.
برپایی نمایشگاه نیز بخشی دیگر از برنامه هفته بسیج در مازندران بود که شامل برپایی 26 نمایشگاه علمی، حدود 200 نمایشگاه فرهنگی و هنری و 55 نمایشگاه اقتصاد مقاومتی بود.
سازمان بسیج مستضعفین یکی از سازمان‌های زیرمجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از یکی مهم‌ترین بازوهای قدرت جمهوری اسلامی ایران به‌شمار می‌رود که مأموریت جذب، آموزش، سازماندهی و به کارگیری نیروهای داوطلب مردمی را در راستای تحقّق اهداف انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای آن را بر عهده دارد.
سازمان بسیج مستضعفین که در گذشته با نام نیروی مقاومت بسیج شناخته می‌شد در پنجم آذر 58 به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در دی ماه 59 رسمیت پیدا کرد.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.