به گزارش خبرنگار ایرنا، در مازندران روسای هیات های فوتبال، کشتی، اتومبیلرانی، هاکی، شمشیربازی، پزشکی ورزشی مشمول این قانون شدند و تاکنون روسای سه هیات هاکی؛ شمشیربازی و پزشکی ورزشی از سمتشان کنار رفتند .
اگرچه در هیات شمشیر بازی پسر جانشین پدر شد و علت آن هم تصدی دبیری هیات توسط وی و مشورت با فدراسیون بوده، ولی به نظر می رسد روسای سه هیات ورشی دیگر کشتی، فوتبال و اتومبیلرانی با وجود تایید احکام بازنشستگی و ابلاغ به آنها از سوی اداره کل حقوقی وزارت کشور، همچنان به دنبال راه فرار برای ماندن بر مسند مدیریتی هستند.
هیات فوتبال مازندران که ریاستش را غلامرضا بهروان طی چهار دوره برعهده دارد، تاکنون هیچ واکنشی برای ترک این پست از خود نشان نداده است.
برخی از آگاهان امور ورزشی مازندران معتقدند که سرنوشت رییس هیات فوتبال استان به رفتن یا ماندن رییس بازنشسته فدراسیون فوتبال گره خورده است که گویی به بهانه تعلیق فوتبال ایران همچنان در جایش باقی مانده است تا نوعی دلگرمی برای روسای هیات های استانی باشد.
اصغر ثمربخش رئیس هیات کشتی مازندران هم یکی دیگر از بازنشستگانی است که با قانون منع به کارگیری باید جای خود را به جوانان بسپارد که ظاهرا با وجود اتمام مهلت قانونی هنوز استعفا نداده و همچنان بر این مسند تکیه زده است.
رئیس هیات کشتی مازندران هم گویی به دلیل سابقه چندین دوره ای ریاست بر کشتی استان به عنوان ورزش اول این خطه شمال کشور قصد رفتن ندارد با این که فدراسیون کشتی کشور در حال حاضر با سرپرستی اداره می شود.
از دیگر روسای هیات ورزشی که همچنان بر مسندش تکیه زده رئیس هیات اتومبیلرانی و موتورسواری است که تاکنون خبری از استعفایش نرسیده وسرپرست نیز برای این هیات انتخاب نشده است.
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: براساس ابلاغ اداره کل حقوقی وزارت ورزش و جوانان 6 هیات ورزشی استان مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان شدند که شامل فوتبال، کشتی، اتومبیلرانی، هاکی، شمشیربازی و پزشکی ورزشی است و ما نیز ابلاغیه اداره حقوقی وزارتخانه را برای آنها ارسال کردیم.
حبیب حسین زادگان افزود: تاکنون مجمع سه هیات ورزشی مازندران به این بلاغیه قانون تن دادند و حاضر به کناره گیری از سمتشان شدند که اداره کل ورزش و جوانان مطابق قانون برای هیات هایی که کناره گیری کردند، حکم سرپرستی زده است.
وی گفت: مجمع 3 هیات ورزشی فوتبال، کشتی و اتومبیلرانی با این تفسیر که این قانون شامل روسای هیات های ورزشی نمی شود، حاضر به کناره گیری نشدند و به دنبال پیگیری کارشان از وزارت ورزش و جوانان هستند.
مازندران افزون بر40 هیات ورزشی دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران همچنین در باره شائبه بازنشتگی خودش هم که چند ماهی است در فضای مجازی بازتاب یافته، گفت: من پیش از دریافت حکم بازنشستگی اعاده به خدمت شدم و از لحاظ قانونی در زمره مستخدم دولت هستم.
حسین زادگان افزود: براساس ماده 103 قانون سازمان اموراداری و استخدامی این قانون مشمول کسانی می شود که دارای 35 سال خدمت و 65 سال سن باشند و این در حالیست که مدت زمان خدمتم کمی بیشتر از 30 سال است و می توانم حدود پنج سال دیگر در دستگاه دولتی خدمت کنم.
وی گفت: با وجود این که از وزارت کشور به وزارت ورزش و جوانان مامور شدم، مدت ماموریتم نیز تا شهریور ماه 98 با درخواست وزارت ورزش تمدید شده است.
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.