آقای اسلامی استاندار اگرچه با حضور یکساله خویش در مازندران؛ ثبات نسبی را برای استان به ارمغان آوردند اما صرف ثبات برای توسعه استان مازندران کافی نیست.

با اجرای قانون بازنشستگی بسیاری ازمدیران درسطوح مختلف از میز خدمت و مسئولیت کنار رفتند تا نیروهای جوان و تازه نفس راه آنان را ادامه دهند؛ استانداران 14 استان هم به تدریج پست و منصب را واگذار می کنند تا بدنه اجرایی دولت بیش از پیش چابک شود اما حکایت استان مازندران و استاندارش به گونه ای دیگر است.

استان پرظرفیت وثروتمند مازندران بعد از یک دوره 4 ساله پر از حاشیه، یک سال پیش با انتصاب استانداری غیربومی از خطه اصفهان به آرامشی نسبی رسید و امید می رفت با انتصاب آقای مهندس "محمد اسلامی" مسیر توسعه و پیشرفت مازندران آرام آرام طی شود و مردمان خوب این خطه از ایران عزیز دورانی پر امید را تجربه کنند.

آقای استاندار ما اگرچه یک سال برمسند نمایندگی عالی دولت نشست و با گفتار و رفتارخویش، ثبات را تاحدی برای استان مازندران به ارمغان آورد اما خیلی زود نظر رئیس دولت تدبیر و امید را جلب نمود و به استان نیامده و جاخوش نکرده؛ با رای اعتماد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از عمارت استانداری راهی ساختمان دادمان در تهران شد تا بر مسند وزارتخانه عریض و طویل راه و شهرسازی بنشیند.

اگر استان های مشمول قانون بازنشستگی مدیران؛ چند روزی است که استاندار ندارند و منتظر تعیین استاندار جدید می باشند؛ مازندران یک سالی می باشد که چنین وضعیتی دارد! تعجب نکنید؛ استاندار داشتیم اما در این یک سال چه اتفاق و رخداد قابل توجهی درمازندران داشته ایم؟!

6 سال پیش می گفتیم مازندران درگیر حواشی گوناگون شده و از قطار توسعه عقب افتاده و یک سال گذشته را با آرامش نسبی پشت سرگذاشتیم لیکن اتفاق آنچنانی رخ نداد!

درمورد ظرفیت های گردشگری استان و این که سالانه میزبان میلیون ها گردشگرهستیم؛ چه طرح و برنامه ای تدوین و اجرایی شد؟

درباره زیرساخت های فنی و عمرانی استان چه اقداماتی انجام شد و چه تعداد طرح و پروژه دراین یک سال مورد بهره برداری قرار گرفتند؟

دربحث کشاورزی کدام و کدامین اقدامات درخور توجه برای تحول در این بخش بنیادین انجام شد وچه اقداماتی برای جلوگیری ازمهاجرت جوانان و اشتغال آنان در روستاها انجام شد؟

در این یک سال چه اتفاقاتی درحوزه صنعت و تولید واشتغال زایی رخ داد؟ کدام تسهیلات وچه میزان تسهیلات به واحدهای تولیدی به خصوص واحدهای مشکل دار تزریق شد؟

در مباحث فرهنگی واجتماعی چه اقداماتی در بحث نهادینه شدن ارزش ها و همبستگی و انسجام ملی و استانی انجام شد؟

آیا نظارت کامل استانداری بر مسائل شهری و روستایی و حوزه هایی همچون شهرداری و شوراها اعمال گشت؟

درخصوص اشتغال جوانان خاصه دانشگاهیان بیکار چه اقداماتی صورت گرفت؟

درخصوص اقتصاد صنعت؛ خدمات و صنایع دریایی و بهره مندی از ظرفیت های دریایی و منابع جنگلی چه اقداماتی انجام شد؟

لابد خواهند گفت که خب! استاندار نیامده رفت؛ چه اتنظاری از این مسافر یک ساله دارید؟

بلی! آقای اسلامی استاندار اگرچه با حضور یکساله خویش در مازندران؛ ثبات نسبی را برای استان به ارمغان آوردند اما صرف ثبات برای توسعه استان مازندران کافی است؛ قطعاً خیر!

عمارت استانداری مازندران یک سالی است که استاندار ندارد؛ اگرچه مردی خوب و مومن وصادق همچون "محمد اسلامی" یک سال درآن مقیم بود و خیلی زود از استان رفتند!

مازنی ها انسانهایی خوش قلب و با گذشت هستند و تمام کم لطفی ها و نامهربانی ها را فراموش خواهند کرد اما آنچه در ذهنشان رسوب خواهد کرد؛ این که چرا این استان ثروتمند و پرظرفیت در آتش محرومیت و فقرمی سوزد؟

خدایا چنان کن سرانجام کار/تو خوشنود باشی و ما رستگار

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.