به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حسین صنعت پور امیری شنبه شب در مراسم اختتامیه دوره ارتقاء علمی اساتید قرآن و دوره بصیرت مربیان قرآن و خانواده ارتش جمهوری اسلامی در مجتمع آموزشی و فرهنگی گهرباران ساری افزود: ارتش همانند سایر نیروهای مسلح بر اساس تدابیر مقام معظم رهبری عمل می کند.
وی توضیح داد: اگر چه ارتش در حوزه سیاسی به معنای احزاب ورودی ندارد، اما از جهت معرفت ، تجزیه و تحلیل و آگاهی مسایل سیاسی کشور، منطقه و بین المللی از رشد خوبی برخوردار است.
صنعت پور گفت: همسو با این رویکرد برگزاری دوره های ارتقاء بصریت فرهنگی و سیاسی برای کارکنان، مربیان و فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی همواره مورد توجه قرار می گیرد.
رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه مردم ارتش را به نظم ، انقلابی بودن و ولایی بودن می شناسند، افزود: فرماندهان ارتش به صورت مستمر در مرکز آموزش بصیرتی مستقر در قم با هدف دستیابی به قدرت تجزیه و تحلیل در مسایل سیاسی شرکت می کنند.
وی با اشاره به اینکه رتش جمهوری اسلامی از بعد از انقلاب در همه مسایل حضور فعالی دارد و هیچ یک از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی خارج از منویات رهبری اظهار نظر ، حرفی و اقدامی ندارند، گفت: امروز ارتش برخلاف سال های پیش از انقلاب وابستگی به خارج ندارد و در حوزه نظامی دارای اقتدار است.
او افزود: ارتش در حوزه تجهیزات با همکاری وزارت دفاع در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش جمهوری اسلامی همچنین ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم ( ص ) گفت: یکی از ویژگی های برجسته و مهم پیامبر اسلام (ص) که قرآن مجید نیز آن را برجسته کرد ، اخلاق نیکو است.
صنعت پور با بیان اینکه خود پیامبر ( ص) می فرمایند که من آمدم تا نیکویی اخلاق پیامبران و امامان را کامل کنم چراکه دین ،اخلاق خدا است، افزود: اخلاق زینت نیست بلکه اخلاق روح و مغز دین است.
وی گفت: در حالی که در نظام جمهوری اسلامی ، دین داری و اخلاق در خانواده از معیارهای مهم برای انجام فریضه الهی ازدواج است ،ولی متاسفانه برخی ها معیارهای مادی را بیشتر از این دو مقوله مورد تاکید قرار می دهند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، سبک زندگی اسلامی ( آئین همسر داری) ، فنون تدریس قرآن و فرقه های نوظهور از عنوان های دوره آموزشی ارتقا علمی اساتید قرآن کارکنان ارتش بوده است .
همچنین چالش های زن امروز، آشنایی با احکام شرعی ویژه بانوان و تربیت فرزند از دیدگاه صحیفیه سجادیه از عنوان های آموزشی دوره بصیرت خانواده کارکنان و فرماندهان ارتش بوده است.
6990/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.