به گزارش خبرنگار ایرنا، این نمایش با نویسندگی علیرضا توانا نوشته و کارگردانی عباس ابوالحسنی از طرف آکادکی سانگیتا ناتاکا کرالا که زیر نظر دپارتمان فرهنگ و هنر ایالت کرالا در هند فعالیت می کند برای اجرا در بخش تبادل فرهنگی ایران و هندوستان پذیرفته شد.
این نخستین بار است که یک نمایش از مازندران به جشنواره ای در هند راه می یابد.
دهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کرالا قرار است از 30 دی تا 6 بهمن در ' تریواندروم ' مرکز ایالت کرالا با حضور گروههایی از کشورهای مختلف برگزار شود.
کارگردان این نمایش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: جشنواره کرالا سومین جشنواره خارجی تئاتر است که نمایش چاه برای شرکت در آن پذیرفته شده است.
عباس ابولحسنی افزود: پیش از این دعوتنامه هایی برای اجرای نمایش چاه از دو جشنواره دیگر در برزیل و اوگاندا نیز به دست ما رسیده بود که متأسفانه به دلیل مسائل مالی و هزینه های رفت و برگشت نتوانستیم به این دو کشور سفر کنیم .
وی گفت که نمایش چاه پیش از این 23 شب و 46 بار به دو زبان در تماشاخانه ابوالحسنی بابل اجرا شده بود که تقریبا در تمام نوبت های اجرای فارسی و انگلیسی مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.
ابوالحسنی افزود: دو زبانه بودن نمایش سبب شد که امکان و فرصت برای حضور آن در کشورهای دیگر بیشتر فراهم شود و از زمانی که نمایشنامه عاشقانه چاه را برای کار کردن انتخاب کردم، تصمیم گرفتم که آن را به دو زبان روی صحنه ببرم تا امکان اجرای نمایش در خارج از کشور نیز برای ما فراهم شود.
این کارگردان تئاتر حضور گروهی از مازندران در یک جشنواره بین المللی را فرصتی برای فرهنگ و هنر و بویژه جامعه تئاتر استان برشمرد و گفت: حضور گروهها در این جشنواره ها معمولا سبب برقراری ارتباطات گسترده بین هنرمندان خارجی و داخلی می شود و در واقع هر چه گروه های ما حضور بیشتری در این رویدادها داشته باشند، سرعت جهانی شدن و رشد تئاتر ما بیشتر خواهد شد.
وی افزود: برنامه ریزی هایی نیز برای اجرای نمایش چاه در برخی کشورهای دیگر داریم که امیدواریم با حمایت مسئولان و همچنین فعالان بخش خصوصی که می توانند حامیان اثرگذاری در فرهنگ و هنر باشند این هدف محقق شود.
نمایش دو زبانه چاه از 19 بهمن تا 17 اسفند سال گذشته به مدت 23 شب و هر شب دو نوبت در تماشاخانه ابوالحسنی بابل روی صحنه رفت که نوبت نخست با زبان انگلیسی و نوبت دوم با زبان فارسی اجرا می شد.
چاه نخستین نمایش در مازندران است که به دو زبان تولید شد و روی صحنه رفت.
9927/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.